تاثیر شلف استیل در دکوراسیون
07
آگوست
نقش شلف استیل در دکوراسیون

شلف استیل در دکوراسیون داخلی منزل چه کاربردی دارد؟

در هر خانه ای علاوه بر مبلمان مورد نیاز یک سری از لوازم دیگر به عنوان تزئین در دیزاین به کار گرفته می شود. شلف استیل یکی از این لوازم است که در طراحی داخلی شما معجزه خواهد کرد. شلف یا همان قفسه و کتابخانه امروزه به عنوان ویترین در خانه ها به کار گرفته می شود و زیبایی و جذابیت غیر قابل وصفی به محیط می بخشد. علاوه بر این وجود آن باعث میشود تا محیط مد نظر جهت استفاده مطلوب تر باشد.

چرا باید از شلف استیل استفاده کنیم؟

شلف ها انواع گوناگونی دارند که از نظر متریال با یکدیگر متفاوت هستند. یکی از جدیدترین نمونه های آن ها از نوع استیلی می باشد که ظرافتی منحصر به فرد و ظاهری فوق جذاب دارد. این شلف ها جای کمی را اشغال میکنند و استفاده از آن ها برای خانه های امروزی که متراژ آن ها کم است بسیار ایده آل می باشد. از طرفی نصب و جا به جایی آن ها بسیار راحت است و قابلیت استفاده در بخش های مختلف خانه را دارند. به آسانی با هر نوع سبک دکوراسیون و مبلمانی ست میشوند و محیطی آرام و دلنشین خلق میکنند.

نقش شلف استیل در دکورسیون

نقش سلف در دکوراسیون چیست؟

اگر میخواهید باتغییرات جزئی و کمی تنوعی بسیار در دیزاین خانه تان ایجاد کنید و حال و هوای امروزی تری به آن ببخشید از شلف استفاده کنید. وجود این قفسه ها در محیط باعث استفاده های گوناگون شما از آن ها می شود. به عبارتی میتوانید از شلف برای کاربرد های متنوعی بهره مند شوید. تا شگفتی های نقش شلف را در دکوراسیون داخلی خود به چشم ببنید. اما مسیله ای که وجود دارد نحوه استفاده و چیدمان آن است که در ادامه به صورت کامل توضیح خواهیم داد.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  آشنایی با شیشه لمینت؛ خصوصیات، مزایا و طراحی‌های متنوع لمینت

شلف استیل را در کجا قرار دهیم؟

برای آنکه از نقش شلف در دکوراسیون بهره مند شوید باید مکان مناسبی برای آن انتخاب کنید. این مکان میتواند در سالن پذیرایی، اتاق خواب، راهرو و هر جای دیگری باشد. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این قفسه ها این است که محدودیتی از بابت مکان قرارگیری ندارند و در هر فضایی میتوانید آن ها را قرار دهید. اما ما به شما کمک میکنیم تا زبان خانه خود را بشناسید و آن را در بهترین مکان قرار دهید.

نقش شلف در دکوراسیون به عنوان ویترین

شما میتوانید از شلف به عنوان یک ویترین در گوشه ای از سالن پذیرایی و یا نشیمن خود استفاده کنید. به این منظور باید از دیگر لوازم دکوری جهت قرار دادن روی آن استفاده کنید. توجه داشته باشید تا از نظر ابعاد، رنگ و طرح با یکدیگر سازگاری داشته باشد. برای مثال نمی توانید روی آن از لوازم چوبی استفاده کنید چرا که تضاد متریالی آن ها باعث به هم ریختن جلوه آن خواهد شد. به جای آن میتوانید از ظروف سرامیکی، شیشه ای و یا لوازم تزئینی فلزی استفاده کنید. این ویترین را در هر گوشه از سالن میتوانید قرار دهید. از آنجایی که اغلب قفسه های بدون پشته هستند بهتر است رنگ دیوار پشت آن به صورت ساده باشد تا زیبایی و جلوه آن بیشتر شود.

شلف استیل دایره ای در دکوراسیون

نقش شلف استیل در دکوراسیون به عنوان جداکننده فضا

قرار نیست حتما این قفسه ها را در برابر دیوار قرار دهید. یکی از روش های دیزاین آن ها استفاده به عنوان جداکننده فضا می باشد که این امکان را برایتان فراهم میکند تا ان ها را در وسط سالن قرار دهید اما به شرطی که یک قسمت از آن به دیوار متصل باشد. در این صورت شما هم میتوانید به صورت ساده و تنها از شلف استفاده نمایید و همچنین در صورت تمایل میتوانید با چیدن وسایل تزئینی روی آن زیبایی و جلوه ویژه به ان ببخشید.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  تاثیر جکوزی بر لاغری: آیا این روش می‌تواند موثر باشد؟

نقش شلف  در دکوراسیون به عنوان کتابخانه

کتابخانه در زندگی امروزی همه ما به عنوان المان های اصلی محسوب می شود. میتوانید آن را در سالن نشیمن، راهرو، زیر پله، اتاق و … قرار دهید. تزئین و زیبایی آن به سادگی و تنها با قرار دادن تعداد زیادی کتاب روی آن حاصل میشود. همانطور که میدانید زیبایی یک کتابخانه به تعداد زیاد کتاب های آن است و طبیعی است که هرچه تعداد کتاب های شما بیشتر باشد شلف چشمگیر تر خواهد بود. در برخی از قفسه های آن هم میتوانید از لوازمی همچون شمعدان ها و … جهت تزئین استفاده کنید.

نقش شلف در دکوراسیون به عنوان قفسه

قفسه در هر فضایی کارایی دارد و شما میتوانید آن را در محیطی قرار داده و لوازم خود را درون آن بچینید. با استفاده از این قفسه ها علاوه بر منظم کردن فضا جذابیت خارق العاده ای نیز به لطف ظرافت شلف به فضا خواهید بخشید که دیزاین آن را جذاب تر خواهد کرد. میتوانید در هر سبکی از طراحی داخلی از آن بهره مند شوید.

راهکار های متنوع جهت جذابیت بیشتر شلف در دکوراسیون

نیاز نیست تغییرات عظیمی در خانه تان انجام دهید. تنها کافی است به نکات ریزی که در ادامه ذکر میشود، توجه کنید.

1- طرح های جدید و امروزی انتخاب کنید شلف ها نیز در طرح های متنوع و همچنین ابعاد گوناگون طراحی و تولید میشوند. هرچه طرح انتخابی شما پیچیده تر و مدرن تر باشد حال و هوای خانه تان را بیشتر تحت تاثیر قرار میدهد و کار تزئین را برایتان ساده تر میکند چرا که خود دارای طرح و تزئین است.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  معرفی نرده آهنی الکترواستاتیک؛ کاربردها و طراحی‌های مطمئن

2- رنگی متناسب با تم داخلی برگزینید لوازم استیلی معمولا در دو رنگ طلایی و نقره ای ساخته می شوند. شما میتوانید با در نظر گرفتن تم رنگی محیط خود یکی از این دو رنگ را که تناسب بیشتری با دکوراسیون تان دارد انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید.

3- از نورپردازی غافل نشوید استیل بازتاب خارق العاده یا از نور را در اختیار شما قرار میدهد. استفاده از نور در نزدکی آن با انعکاسی که دارد محیطی روشن تر و جذاب تر در اختیارتان قرار خواهد داد. این نورپردازی با استفاده از لوستر، چراغ های هالوژنی و حتی شمع نیز میتوانید انجام دهید.