کابین دوش شیشه ای، انختای بهترین مدل و کیفیت شیشه
08
فوریه
کابین دوش شیشه‌ای؛ انتخاب بهترین جنس و ابعاد برای فضای حمام

افراد زیادی تمایل دارند که شکل خاصی از دکوراسیون را در منزل خود اجرا کنند. یکی از این آیتم‌های خاص که بسیار مورد توجه قرار گرفته است کابین دوش شیشه‌ای می باشد این کابین دوش شیشه ‌ای بیشتر در منازل، هتل‌ها و باشگاه استفاده می‌شود که با استفاده از آن مساحت کمتری را می‌توان به حمام در سرویس بهداشتی اختصاص داد.

این مدل اتاق حمام‌ها از شیشه ساخته شده و این شیشه‌ها را می‌توان از نوع مات، شفاف، نیمه مات، نصب کرد نمونه انتخابی بستگی به سلیقه، بودجه و دکوراسیون کلی شما دارد. به طور کل این فضا سازی دارای تنوع بالایی است. مهم‌ترین نکته آن است که جنس مرغوب و درجه یکی را بتوانید برای اتصالات، فریم و شیشه کابین این فضا انتخاب کنید زیرا ممکن است برخورد آب به فریم نامرغوب باعث زنگ زدگی گردد.

بهترین قیمت برای ساخت کابین دوش باکیفیت، فقط کافیست کلیک کنید!

چرا از کابین حمام شیشه‌ای استفاده می‌شود؟

کابین دوش شیشه ‌ای امروزه بسیار پرطرفدار شده است در واقع از این وسیله برای پارتیشن بندی حمام استفاده میشود. برای فضا سازی به کمک این وسیله باید از شیشه های مرغوب مانند شیشه سکوریت استفاده کرد زیرا این شیشه بسیار مقاوم است و در برابر ضربه شکسته نمی شود. این وسیله متناسب با تمامی حمام ها و ابعاد و اندازه ها خواهد بود هر جا می توانید در هر قسمتی از حمام تان این فضاسازی را ایجاد کنید. در واقع به صورت کلی اگر در سرویس بهداشتی خود فضایی را دارید که بلا استفاده است می توانید برای زیباسازی فضای حمام و همینطور برای بخش بندی این مکان، از کابین دوش شیشه ‌ای استفاده کنید.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  رنگ آمیزی راه پله

کابین دوش شیشه‌‌ای در فضای سرویس بهداشتی جذابیت ایجاد می کند. همینطور باعث می‌شود از لحاظ بهداشتی این محیط بیشتر مورد توجه باشد. شما می‌توانید از کابین دوردوشی شیشه‌ای ایرانی استفاده کنید زیرا هم قیمت آن مقرون به صرفه است و هم جنس خوبی دارد.

کابین های دوش شیشه ای داخل حمام
کابین های دوش شیشه ای داخل حمام

انواع کابین دوش شیشه‌ای

کابین‌های دوش شیشه‌ای از تنوع بسیاری برخوردارند مانند کابین‌های کشویی، لولایی، ریلی، فریم‌دار و در نهایت کابین‌های بدون فریم (فریم لس) که هر کدام برای فضای خاصی استفاده می‌شوند. انتخاب بین این کابین‌ها براساس هدف و بودجه مدنظر شما صورت می‌پذیرد. در ادامه قصد داریم با نمونه‌های مختلف اتاق حمام شیشه‌ای آشنا شویم.

  • کابین دوش شیشه‌ای لولایی

کابین حمام شیشه‌ای لولایی در مدل‌های متنوع و از شیشه‌های 10 میلی‌متری سکوریت ساخته می‌شود که می‌توانند به صورت مات، شفاف طراحی شوند. برخی افراد به دلیل وسواس زیاد از دو لایه شیشه سکوریت لمینیت شفاف یا رنگی استفاده می‌کنند.

در این مدل، قبل از سکوریت شدن، یراق‌آلات با دستگاه سی‌ان‌سی (CNC) روی شیشه‌ها جاسازی می‌شوند و سپس شیشه‌ها تحت حرارت 700 درجه سانتی‌گراد سکوریت و پخته می‌شوند که باعث افزایش مقاومت چند برابری شیشه در برابر ضربه و حرارت می‌شود. سپس شیشه‌ها با یراق‌آلات استنلس استیل 304 به دیوار متصل می‌شوند و یراق‌آلات لولایی استیل شیشه به شیشه یا شیشه به دیوار امکان باز و بسته شدن درب حمام را فراهم می‌کنند.

  • کابین دوش شیشه‌ای پارتیشنی

کابین حمام شیشه‌ای پارتیشنی از شیشه‌های سکوریت 10 میلی‌متر یا دو لایه 5+5 سکوریت لمینیت ساخته می‌شود که برای استفاده در حمام‌های بسیار بزرگ مناسب است. این نوع کابین دوش فضای زیادی را اشغال و حداکثر فضا برای استحمام را فراهم می‌کند. گاهی از آن برای ساخت دیواره‌های سرویس و حمام نیز استفاده می‌شود، به طوری که کلیه فضای سرویس‌ها و حمام از اتاق خواب با شیشه مجزا می‌شود. در این روش، از شیشه هوشمند برای جداسازی حمام مستر از اتاق خواب نیز می‌توان استفاده کرد.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  استفاده از پارتیشن اداری برای تقسیم فضا و مدیریت فضای کاری

طراحی و ساخت پارتیشن شیشه‌ای حمام با توجه به ابعاد، اندازه و زوایای فضا صورت می‌گیرد، و در این روش، یک سکو و نشیمنگاه برای استراحت نیز در نظر گرفته می‌شود.

کابین حمام شیشه ای پارتیشنی
کابین حمام شیشه ای پارتیشنی
  • کابین دوش شیشه‌ای ریلی

برای کابین حمام شیشه‌ای ریلی، همانند کابین دوش‌های لولایی، از شیشه‌های مشابه استفاده می‌کند. با این تفاوت که برخی از یراق‌آلات و اتصالات در این روش متفاوت هستند. این نوع کابین دوش دارای یراق‌آلات کامل با یک تسمه بلند است که به رنگهای طلایی، سیلور و مشکی (همگی یا براق یا مات) عرضه می‌شود.

مواد استفاده شده در این یراق‌آلات کاملا از فولاد ضد زنگ نوع 304 است. کابین دوش‌های شیشه‌ای ریلی به لحاظ زیبایی، استحکام و سبکی نسبت به دو نوع دیگر از کابین دوش‌ها، برتری دارند.

  • کابین دوش ربع دایره‌ای

کابین حمام ربع دایره به گونه‌ای طراحی شده است که بتواند به‌طور دقیق در گوشه‌ی حمام یا اتاق شما جای گیرد. شکل منحنی و خمیده آن برای فضاهای محدود ایده‌آل است و به شما ظاهری زیبا و مدرن ارائه می‌دهد. اگر حمام شما اندازه‌ای محدود دارد، انتخاب یک کابین دوش ربع دایره یک گزینه عالی خواهد بود. درب‌های کشویی آن امکانات بیشتری را برای سفارشی سازی به شما می‌دهند. کابین دوش‌های ربع دایره انتخاب محبوبی برای خانه‌های با فضای کوچک هستند.

  • کابین دوش قاب‌بندی شده:

کابین‌های حمام قاب‌بندی شده به عنوان روشی سنتی و اقتصادی شناخته می‌شوند بسیاری از افراد معتقدند که این نمونه کابین دوش دیگر زیبایی کافی ندارند و به روز نیستند.

  • بدون قاب‌بندی:

کابین‌های حمام شیشه ای بدون قاب‌بندی اصلی در حمام‌های مدرن استفاده می‌شوند. این رویکرد مینیمالیستی اجازه می‌دهد تا نور برای ایجاد یک احساس خوب در اطراف عبور کنند. درب کابین دوش بدون قاب بندی از یک صفحه شیشه‌ای تک ساخته شده است که به داخل اتاق می‌چرخد.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  آشنایی با آبکاری استیل و معرفی انواع روش‌های آبکاری فلزات
دوردوشی های حمام شیشه ای
دوردوشی های حمام شیشه ای

قیمت کابین دوش شیشه‌ای

کابین دوش، یک محفظه حمام کامل با پنل‌های پشتی و سینی است که تمام سطوح داخلی آن به‌طور کامل آب‌بندی و ضدآب می‌شوند. به این معنا که نیازی به کاشی کردن دیوارهای داخلی آن نیست. این کابین‌ها شامل سیستم دوش و ویژگی‌های دیگری همچون بادی جت‌ها می‌باشند. استفاده از کابین‌های دوش یک راه حل مناسب برای ارائه تجربه دوش‌ گرفتن عالی است.

برای ساخت و اجرای این فضا در سرویس بهداشتی‌تان باید از انواع لوازم و قطعات در اجرای آن استفاده گردد و وابسته به متریال مدنظر قیمت نهایی این محصول تغییر خواهد کرد. شیشه ‌سکوریت، نوع فریم استفاده شده، یراق آلات در حین نصب، اجرای کابین دوش شیشه‌ای و همینطور درب نصب شده برای آن در تعیین قیمت این فضاسازی موثر است.