31
مه
آموزش تولید ورق استنلس استیل

برای تولید ورق استیل باید مراحلی طی شود تا محصولی خوب و باکیفیت تولید شود. در ادامه شما را با مراحل تولید ورق های استنلس استیل آشنا خواهیم کرد.

فرآیند تولید ورق استنلس استیل

کارگاه ذوب استیل

تولید این ورق ها با ذوب ضایعات آهنی آغاز می شود و در کارگاه ذوب با ترکیب شیمیایی در آن مشخص می گردد. بدین شکل که ابتدا آلیاژهای آهنی بازیافت شده و مواد خام استنلس استیل در یک کوره به مواد مذاب تبدیل می شود. پس از آن فلز مذاب به یک مبدل انتقال داده می شود که جهت به دست آمدن ترکیب شیمیایی مورد نظر، به آن عناصر آلیاژی اضافه می شود.

سپس آلیاژ مذاب در طی فرآیند ریخته گری، ریخته گری و سرد و سپس منجمد می گردد. در این مرحله ابعاد مورد نیاز برای این ورق ها تعیین شده و تقسیم به ابعاد مورد نظر می گردد.

انواع ورق استیل

نورد گرم ورق استیل

در این مرحله اولین اقدام برای کاهش ضخامت ورق صورت می گیرد. این مرحله در ابتدا شامل مجدد گرم نمودن ورق ها در یک کوره می باشد. در طی چندین پاس نورد کاهش ضخامت اولیه صورت می گیرد. در طی کاهش ضخامت این ورق، تونل گرمایی دمای ورق را حفظ می نماید.

عملیات اسیدشویی و حرارتی آنیل اولیه ورق استیل

هدف از اجرای این مرحله بهبود خاصیت مکانیکی ورق استنلس استیل می باشد. این کویل های استیل جهت استفاده در مکان هایی که هدف زیبایی نمی باشد، خصوصا کاربردهای صنعتی به بازار عرضه می شود. کویل های استیل سیاه در کوره مخصوص عملیات حرارتی آنی تحت گرما و حرارت قرار می گیرد و این عملیات باعث بهبود خاصیت مکانیکی ورق استنلس استیل می گردد. سپس توسط عملیات شات بلاست سطح کویل ها اکسید زدایی می شود.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  نرده‌های حفاظتی: با رعایت تاییدیه و استانداردهای آتش‌نشانی

مرحله نورد سرد

در این مرحله با توجه به نیاز و سلیقه مشتری، ضخامت این ورق ها کاهش پیدا می کند. خواص مورد نیاز مشتری توسط عملیات حرارتی آنیل پایانی به محصول داده می شود. در مرحله نورد سرد، سطح این ورق ها صاف و صیقل شده و برای مکان هایی مانند منزل که هدف از استفاده این محصول زیبایی می باشد، به کار برده می شود. این مرحله جهت بهبود کیفیت و کاهش ضخامت ورق های استیل انجام شده و طی مرحله شستشوی شیمیایی، اکسیدهای به وجود آمده از عملیات حرارت آنی را برطرف می کند.

مرحله نهایی

در مرحله انتهایی ورق های استیل این قابلیت را پیدا می کند که در ابعاد و اندازه های مختلف برش بخورد. این ورق ها قابل بازیافت بوده و در صورتی که پس از گذشت مدتی، قصد استفاده از این محصول را نداشتید می توان آن را در کوره ها مجدد بازیافت کرد.

همچنین در این مرحله می توان عملیات زیباسازی نظیر برشکاری، پولیشکاری و … را بر روی این ورق ها انجام داد. به همین دلیل می توان گفت که ورق های استیل را می توان در طرح های مختلف تولید کرده و آن ها را به اشکال گوناگون درآورد.

انواع ورق استیل

ورق استیل چیست؟

ورق استیل عنصری است که به شکل قطعات مستطیل و مربع موجود می باشد. ورق استیل در اندازه و ابعاد متنوعی تولید می گردد. ورق های استیل ضخامت کمی داشته و سطح براق و صیقلی دارد. براق بودن سطح این ورق بدین دلیل است که سطح آن ها صیقل داده می شود. ورق های استیل تمامی خاصیت های استیل را دارا می باشند و به آسانی خورده نشده و زنگ نمی زنند.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  انتخاب بهترین رنگ برای حمام و سرویس بهداشتی

مزایای ورق استیل

رنگ ورق استیل

ورق های استیل به دلیل زیبایی و جذابیت خود نیازی به رنگ نداشته ولی می توان آن ها را با توجه به سلیقه و به دلخواه مشتری به رنگ های مختلفی درآورده و در طراحی های دکوراسیون از آن استفاده کرد. از جمله رنگهای پرکاربرد این ورق ها می توان به نقره ای، دودی، شامپاینی و طلایی اشاره کرد ولی رنگ مسی از جذاب ترین رنگ برای استیل می باشد.

ورق استیل

ضد زنگ بودن ورق استیل

هنگامی یک ورق استیل ضد زنگ است که حداقل دارای ده و نیم درصد کروم باشند. پس از ترکیب کروم با اکسیژن هوا اتفاق تشکیل کروم رخ می دهد که این اکسید کروم سبب تشکیل یک لایه بر روی استیل می گردد. این لایه تشکیل شده قابل رویت نبوده و باعث می گردد که رابطه بین هوا و فلز قطع گشته و استیل سالم بماند.

وجود کروم و دیگر عناصری نظیر مولیبدن و نیکل باعث تقویت این لایه گشته و همین خاصیت باعث ارتقا خاصیت ضد زنگ بودن ورق استیل می گردد.

مقاومت دمای ورق استیل

ورق های استیل مقاومت دمایی بالایی داشته و در زیر دماهای بسیار بالا تحمل زیادی از خود نشان داده و خراب نمی شود.

قیمت ورق استیل

ورق های استیل به روش های مختلفی تولید شده و از متریال های مختلفی در ساخت آن استفاده می شود به همین دلیل مواد به کار رفته در ساخت این محصول تاثیر زیادی بر روی قیمت آن می گذارد. همچنین عوامل دیگری نظیر ابعاد، ضخامت، کیفیت و … ورق های استیل بر روی قیمت این محصول تاثیرگذار می باشد.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  انواع سنگ گرانیت و کاربرد آن

تولید فرایند ورق استیل با قیمت ارزان

خرید ورق استیل

درصد مواد به کار رفته در تولید این ورق ها با یکدیگر متفاوت بوده و در صورتی که قصد خرید محصولی خوب و باکیفیت را دارید باید محصولی را خریداری کنید که کیفیت بالایی داشته باشد. برای این که از کیفیت این ورق ها مطمین شوید باید این محصول را از فروشگاه های معتبر خریداری نمایید.

انواع ورق استیل

  • ضد اسید
  • نسوز
  • نگیر براق و مات
  • بگیر براق و مات

ورق استیل خش دار

از بهترین نوع ورق استیل می توان به ورق های استیل خش دار اشاره کرد. این ورق ها کاربردهای وسیعی داشته و از این ورق ها در صنایعی نظیر تولید روغن، تولید شکر، کاغذ، تولید سیمان و … استفاده می کنند.