نحوه تمیز کردن استخر
19
فوریه
نحوه تمیز کردن استخر

روش های ساده تمیز کردن استخر

اگز جز افراد خوش شانسی هستید که خانه ای لوکس با استخر هیجان انگیز دارید قطعا با چالش بزرگ نظافت آن رو به رو خواهید شد. تمیز کردن استخر در نگاه اول بسیار سخت و خسته کننده به نظر می رسد به همین خاطر بسیاری از افراد ترجیح می دهند که از افراد دیگری برای اینکار استفاده کنند. طبیعی است که هزینه بالایی هم برایتان به ارمغان خواهد داشت اما پیشنهاد ما به شما این است که خودتان دست به کار شوید. آستین هایتان را بالا بزنید و به راحتی اینکار را انجام دهید.

 چگونه استخر را تمیز کنیم؟

برای اینکه بتوانید از پس اینکار به خوبی بر بیایید، باید در زمان مناسب و با استفاده از لوازم کافی اقدام کنید. قطعا با یک شوینده و اسکاچ نمی توانید استخر به این بزرگی را تمیز کنید، هر چیزی اصول خاص خود را دارد. البته برای اینکه کار برایتان راحت تر شود باید به صورت مداوم آن را تمیز کنید. نظافت استخر بستگی به استفاده کردن یا نکردن از آن ندارد، این بدین معنی است که اگر شما از استخر استفاده هم نکنید باز هم باید به نظافت آن بپردازید.

نظافت استخر

بهترین زمان برای نظافت استخر

این سوالی است که باید حتما جواب آن را داشته باشید. تمیز کردن به دو صورت حرفه ای و جزئی تقسیم می شود. تمیز کردن جزئی عبارتند از:

روزانه

اگر استخر شما رو باز است باید روزانه شاخ و برگ و حشراتی که روی آب گرفتار می شوند را جمع آوری کنید تا باعث کثیفی آن نشود. اینکار زمان زیادی از شما نخواهد گرفت.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  راهنمای انتخاب نرده فلزی

هفتگی

نظافت هفتگی را در آخر هفته ها و یا روزهای تعطیل انجام دهید چرا که به نسبت تمیز کردن روزانه زمان بیشتری لازم دارد. شما باید کف استخر و دیوار ها را تمیز کنید تا جلبک جمع نشود. می توانید به کمک برس های مخصوص اینکار را انجام دهید. در این مرحله باید از ضد عفونی کننده ها نیز استفاده نمایید.

تمیز کردن حرفه ای نیز باید هر شش ماه یکبار انجام شود. شما باید ph آب را اندازه گیری کرده و همچنین آب استخر را در آزمایشگاه مورد بررسی قرار دهید تا از سلامت آن مطمئن شوید. علاوه بر این نکات بهداشتی باید موتور پمپ، فیلتر ها و سایر سیستم ها را نیز مورد بررسی و تعمیر قرار دهید.

نکته مهم: برای تعیین زمان مناسب نظافت استخر باید به رو باز و بسته بودن استخر، شرایط آب و هوایی و همچنین میزان استفاده از آن توجه کنید.

روش های تمیز کردن استخر

لوازم مورد نیاز برای تمیز کردن استخر

برای انجام اینکار ابتدا مجهز شده سپس گام اول را بردارید. تجهیزاتی که شما نیاز دارید عبارتند از:

برس استخر

شما برای تمیز کردن دیوار ها، کندن جلبک ها و کثیفی های دیواره و لبه به برس نیاز دارید. این برس ها در ارتفاع کوتاه ساخته می شوند اما می توانید اتفاع آن را به کمک نردبان و یا دسته های تلسکوپی جبران نمایید. برس ها انواع گوناگونی داشته که باید متناسب با سطح و جنس کفی استخر و دیوارهای آن انتخاب شود. اگر استخر شما هنوز رنگ نشده و بتنی است به سراغ مدل های فولادی بروید. شما از این برس ها تا مدت های طولانی استفاده خواهید کرد و بهتر است از نوع ضد زنگ انتخاب شود تا طول عمر بالایی داشته باشد. برای اینکه برس شما طول عمر طولانی هم داشته باشد بعد از هر بار استفاده، آلاینده های چسبیده به آن را تمیز کنید.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  طراحی درب شیشه‌ای کشویی؛ جلوه‌ای مدرن و شیک با درهای کشویی

اسکمیر

این ابزار به منظور جمع کردن زباله ها و آشغال های درون آب استفاده می شود. تنوع زیادی داشته و کار با آن ها بسیار راحت است. وجود این وسیله برای تمیز کردن روزانه امری ضروری است. اسکمیری انتخاب کنید که بتواند وزن بالایی را تحمل کرده و نشکند چرا که ممکن است هر زباله ای با هر وزنی درون آب گیر بیفتد. کیفیت نیز از دیگر فاکتور های انتخاب این وسیله است.

میله تلسکوپی

این ابزار پر کاربرد به شما کمک می کند که به تمامی بخش های استخر در ارتفاع های بلند و فاصله های طولانی دسترسی داشته باشید بنابراین داشتن آن الزامی می باشد. این میله ها قابلیت تغییر ارتفاع از 2 متر تا 5 متر را دارند.

جاروی دستی

برای تمیز کردن کف به جارو نیاز دارید. یک جارو دستی می تواند کار را برایتان ساده کند. ناگفته نماند که می توانید جارو را به میله تلسکوپی نیز متصل کنید تا کار با آن برایتان بسیار راحت تر هم شود.

لوازم تمیز کردن استخر

برای نظافت استخر به چه مواد ضدعفونی نیاز داریم؟

زمانی که قصد نظافت استخر را دارید علاوه بر تخلیه آب و پاک کردن سطوح مختلف باید آن را ضد عفونی کنید. به این منظور به یک سری مواد مختلف نیاز دارید که برخی از آن ها عبارتند از:

کلر: اصلی ترین ماده مورد نیاز است که در مدل های مختلف پودر و قرص موجود می باشد.

مواد لخته ساز: این مواد به منعقد کننده نیز معروف هستند ذرات معلق آب را از بین میبرد.

مواد ضدعفونی کننده: این مواد برای حذف آلودگی های استخر لازم است که تنوع زیادی داشته و برحسب مساحت استخر و بودجه تان می توانید انتخاب کنید.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  راهنمای انتخاب نرده فلزی

مراحل تمیز کردن استخر

  • با تجهیز شدن به مواد و ابزار های مورد نیاز دیگر کار سختی پیش رو نخواهید داشت.
  • آشغال های سطح استخر را جمع کرده و سپس اب آن را تخلیه نمایید.
  • سطوح مختلف همچون کف و دیواره ها را تمیز کنید.
  • فیلتر و تجهیزات را تمیز کنید.
  • آب استخر را پر کرده و سپس از ضدعفونی کننده و کلر در آن استفاده نمایید.
  • در نهایت میزان اسیدی بودن و ph آب را اندازه گیری کرده و از تمیز بودن آن مطمئن شوید.