نرده های توکار شیشه ای
07
آوریل
نرده شیشه‌ای دفنی؛ حفاظ‌هایی مدرن و ارزان با شیشه‌های توکار

نرده شیشه ای توکار یا دفنی یکی از مدرن ترین نرده های شیشه ای که امروزه بیشتر در بالکن یا راه پله های ساختمان از آن استفاده می شود. به دلیل ظاهر مینیمال و ساده این نرده، جذابیت فراوانی برای مخاطب به همراه دارد. نرده شیشه ای علاوه بر اینکه زیبایی خانه شما را دو چندان می کند، امنیت زیادی نیز با خود به همراه دارد. در ساخت این نرده می توان از شیشه سکوریت با ضخامت 15 میلی متر یا از شیشه سکوریت لمینت استفاده کرد. اگر قصد دارید بالکن، تراس یا راه پله خود را بدون مانع و با دید باز تماشا کنید استفاده از نرده شیشه ای توکار را به شما پیشنهاد می دهیم.

برای سفارش نرده شیشه‌ای با کیفیت بالا از پاراپت کو کلیک کنید.

نرده شیشه ای دفنی چیست؟‌

به نوعی نرده شیشه ای که اتصالات و پروفیل ها به صورت مخفی در داخل زمین یا کف نصب می شوند، نرده شیشه ای دفنی گفته می شود. از آنجایی که نوع اتصالات به صورت پنهان است بنابراین تنها شیشه است که دیده می شود. دیدن شیشه به تنهایی می تواند حس خوبی را در دل مخاطب ایجاد کند و از طرفی فضایی شیک و مدرن را برای محیطی که در ‌آن استفاده شده است به وجود آورد.

نرده شیشه‌ای با قاب استیل انواع مختلفی دارند که براساس نوع پایه ای که دارند می توانند در دو دسته قرار بگیرند:

  1. پایه های آلومینیومی: در نوع آلومینیومی پایه به صورت مخفی درون زمین قرار میگیرد و درون ریل جایگذاری و در نهایت به زمین ثابت می شود.
  2. پایه یو چنل: در مدل یو چنل، نرده شیشه ای درون یک U channel از جنس فولاد با کمک بست به زمین نصب می شود.
نرده های شیشه ای توکار
نرده های شیشه ای توکار

کاربرد نرده شیشه ای دفنی

نرده شیشه ای دفنی از آنجایی که ظاهر شیک و بسیار مدرنی دارد و اتصالات آن به صورت مخفی است می تواند در فضاهای متفاوتی مورد استفاده قرار بگیرد. در ادامه به چند کاربرد این نرده ها اشاره می کنیم:

  • بالکن: اگر دوست دارید بالکن خود را بدون هیچ مانعی مشاهده کنید به شما نرده شیشه ای دفنی را پیشنهاد می دهیم. این نوع نرده می تواند زیبایی بالکن خانه شما را دوچندان کند.
  • تراس: یکی از فضاهای دلچسب خانه که می تواند حس خوبی را در مخاطب ایجاد کند تراس خانه می باشد. با داشتن چنین نرده ای برای تراس خانه خود می توانید فضای زیبایی را به ارمغان بیاورید و از این مکان به درستی و به طور کامل استفاده کنید.
  • راه پله: از نرده شیشه ای برای راه پله به عنوان جان پناه استفاده می شود. استفاده از این نوع نرده علاوه بر زیبایی می تواند امنیت زیادی را نیز به همراه داشته باشد.
  • محافظ استخر: یکی از کاربردهای اصلی نرده های شیشه ای توکار محافظ استخر می باشد. این موضوع باعث می شود که امنیت استخر شما بیشتر شود و از ورود افراد به آن جلوگیری شود.
پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  راهنمای خرید و نصب نرده شیشه‌ای جانپناه؛ نکات مهم و کاربردی

عوامل موثر برقیمت نرده شیشه ای توکار

قیمت نرده شیشه ای توکار ممکن است به عوامل مختلفی از جمله نوع پروفیل نگهدارنده، نوع شیشه، هزینه نصب، هزینه حمل و نقل و … بستگی داشته باشد. در حالت کلی قیمت نرده های شیشه ای از نوع سنتی و معمولی خود بیشتر است آن هم به این دلیل که تولید شیشه مرغوب و با کیفیت هزینه بیشتری در بر دارد. نمی توان برای داشتن یک محصول با قیمت مقرون به صرفه کیفیت آن را کاهش داد، زیرا با این کار امنیت و کیفیت کار پایانی دچار مشکل می شود. نکته ای را به یاد داشته باشید، شاید قیمت نرده شیشه ای توکار زیاد باشد ولی ماندگاری آن نسبت به متریال های دیگر بسیار بیشتر است.

نرده شیشه ای دفنی
نرده شیشه ای دفنی

مزایای استفاده از نرده شیشه ای توکار

مزایای استفاده از نرده های شیشه ای توکار زیاد است که برای مثال می توان به زیبایی و ظاهری مدرن، دید باز و بدون مانع، ایمنی بالا، تنوع در طراحی، سهولت در تمیز کردن اشاره کرد که در ادامه در مورد تک تک این ها صحبت می کنیم:‌

  • زیبایی و ظاهری مدرن

همانطور که قبلا اشاره کردیم، نرده های شیشه ای از آن جایی که محیط اطراف را خیلی شفاف نشان می دهد حس خوبی را در مخاطب ایجاد می کند و ظاهری شیک و مدرن به محیطی که در آن استفاده شده است می بخشد. چنین نرده هایی از آنجایی که توکار هستند و اتصالات و فریم های خارجی را نشان نمی دهند ظاهر بسیار شیکی را به همراه دارند.

  • دید باز و بدون مانع

یکی دیگر از مزیت های نرده شیشه ای این است که محیط اطراف را واضح و شفاف نشان می دهد. از آنجایی که پایه های عمودی در آن برداشته شده است هرگونه مانعی در دید را برمی دارد و باعث می شود شما از منظره اطراف نهایت استفاده را ببرید.

  • ایمنی بالا

درست است این نرده ها ظاهر ظریفی دارند با این حال از استحکام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند و امنیت بالایی را برای افراد ایجاد می کنند.

  • تنوع در طراحی

نرده های توکار از نظر رنگ و طرح انواع مختلفی دارند و در اشکال مختلفی قابل پیاده سازی می باشند، بنابراین به راحتی می توانید با دکوراسیون خانه خود آن را هماهنگ کنید.

  • سهولت در تمیز کردن

نرده های شیشه ای توکار بدون هیچ هزینه اضافی و تنها با یک آب به راحتی تمیز می شوند و نیاز به نگهداری خاصی ندارند.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  طراحی و ساخت حمام مستر: انواع مدل های شیشه ای + نکات مهم
حفاظ های دفنی
حفاظ های دفنی

نکات مهم نصب نرده شیشه‌ای توکار

برای نصب نرده شیشه ای توکار باید توجه ویژه ای به خرج داد و این کار را با هر چه ظرافت تمامتر انجام داد که در ادامه به چند نکته از موارد مهم هنگام نصب اشاره می کنیم:

  • استفاده از شیشه مناسب

در زمان نصب این نوع نرده بهتر است از شیشه سکوریت یا لمینت استفاده کنید. شیشه های سکوریت از آن جایی که در برابر ضربه و حرارت مقاومت زیادی دارند بنابراین مورد مناسبی به شمار می روند. به دلیل وجود دو لایه شیشه سکوریت در شیشه های لمینت که با لایه طلق PVB به هم چسبیده اند این نوع شیشه نیز در برابر شکست و ضربه مقاومت بالایی دارد.

  • استفاده از یراق آلات با کیفیت

اگر می خواهید نرده توکار شما استحکام بالا و طول عمر زیادی داشته باشد توصیه می کنیم که یراق آلات با کیفیتی استفاده کنید.

  • اجرای زیرسازی دقیق و اصولی

یکی از عواملی که بر روی استحکام و ماندگاری نرده توکار تاثیر دارد این است که زیرسازی به صورت دقیق و اصولی انجام گیرد. زیرسازی باید به گونه ای باشد که وزن شیشه را بتواند تحمل کند.

  • استفاده از یک نصاب متخصص

حتما میدانید علاوه بر مرغوبیت خود جنس و کالا برای نصب شیشه توکار ظریف به یک نصاب ماهر و چیره دست نیاز است. نصابی که اصول و فنون نصب را به خوبی بداند و از ابزار و تجهیزات با کیفیت و مناسبی استفاده کند.

حفاظ توکار شیشه ای
حفاظ توکار شیشه ای

جمع بندی

در این مقاله گفته شد که نرده شیشه ای توکار یا دفنی یکی از انواع نرده ها می باشد که در بالکن، تراس، راه پله و … استفاده می شود و مزایای زیادی از جمله امنیت را به همراه دارد. برای نصب این نرده ها باید از افراد ماهر و زبردست و متخصص استفاده شود. همچنین جنس شیشه مورد استفاده باید مرغوب و با کیفیت بالا باشد.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  ایده های طراحی تورفتگی دیوار