طراحی و اجرای نرده های استیل پنجره
14
آوریل
مدلهای مدرن نرده استیل پنجره؛ ساخت حفاظ های استیل برای پنجره

نرده استیل پنجره در واقع به عنوان حفاظ عمل می‌کند که با توجه به ظاهر لوکس، براق و صیقلی که دارد علاوه بر تامین امنیت ساختمان‌ها جنبه زینتی نیز داشته و ظاهر زیبا به انواع ساختمان‌ها خواهد داد. این نرده‌ها از خصوصیات و ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار هستند، به همین جهت روز به روز متقاضیان آن‌ها افزایش یافته است. از این رو ما در این مقاله به بررسی مزایای استفاده از نرده استیل پنجره، نحوه نصب و… می‌پردازیم، اگر شما هم طرفدار این نوع نرده‌ها هستید با ادامه این مقاله همراه شوید.

برای ساخت و سفارش انواع نرده استیل با قیمت مناسب در پاراپت کو همین الان اقدام کنید.

نقش و تاثیر نرده استیل  در پنجره و نمای ساختمان‌های امروزی

نرده استیل پنجره جزء بهترین متریال‌های می‌باشد که در ساختمان‌های امروزی استفاده می‌شود. امروزه مدل‌های مختلفی از نرده‌های استیل تولید شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به نرده استیل خطی پنجره، نرده استیل عمودی پنجره، نرده استیل بانکی پنجره و… اشاره کرد. بنابراین تاثیر حفاظ استیل در پنجره و نمای ساختمان‌های امروزی را نمی‌توان نادیده گرفت. می‌توان از جنبه‌های مختلف نقش نرده استیل پنجره را مورد بررسی قرار داد. مثلاً نقش حفاظتی نرده استیل به دلیل آن است که این نرده‌ها از استحکام بالایی برخوردارند، به همین جهت از ورود افراد متفرقه و سارقان به داخل ساختمان‌ها جلوگیری می‌کنند.  همچنین این نرده‌ها در پشت پنجره‌ها به عنوان مانع عمل می‌کنند که از افتادن کودکان جلوگیری می‌نمایند. نرده استیل پنجره به عنوان محافظ هم محسوب می‌گردد و از فرار حیوانات جلوگیری خواهد کرد.

زیباسازی ساختمان با نرده استیل پنجره
زیباسازی ساختمان با نرده استیل پنجره

علاوه بر این نقش نرده استیل پنجره را نمی‌توان در زیبایی ساختمان‌ها نادیده گرفت، از آنجایی که حفاظ استیل از ظاهر شیک و مدرنی برخوردارند و به همین جهت به ساختمان‌های امروزی نمای مدرن و منحصربفردی می‌بخشند. همچنین نرده‌های استیل در اندازه‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های گوناگونی تولید می‌گردند، از این رو با نماهای متنوع ساختمان‌ها هماهنگ می‌شوند.  علاوه بر این امکان نصب چراغ ال ای دی بر روی حفاظهای استیل وجود دارد که این نورپردازی، زیبایی چشم‌نوازی به نمای ساختمان می‌بخشد. نرده‌های استیل پنجره از ظرافت بالایی برخوردار هستند، از این رو مانعی در برابر ورود نور به داخل ساختمان نیستند و با افزایش سطح نور در ساختمان‌ها محیط آن‌ها را دلباز و روشن می‌کنند.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  استنلس استیل: مشخصات، خصوصیات و کاربردها + نکات کلیدی و مهم

 مزایای استفاده نرده استیل پنجره

نرده استیل پنجره یکی از مناسب‌ترین نرده‌های است که با توجه به برتری‌های مختلفی که دارد، امروزه جایگزین نرده‌ها در جنس‌های آهنی، چوبی و… گردیده است، به همین دلیل بسیاری از افراد خواهان استفاده از این نوع نرده‌ها جهت تامین زیبایی و امنیت ساختمان‌هایشان می‌باشند. بنابراین در ادامه به بیان برخی از مزایای استفاده نرده استیل پنجره پرداختیم:

  • ضد زنگ بودن نرده استیل پنجره: از آنجایی که نرده استیل از ترکیب نیکل و فولاد ساخته شده است، در برابر زنگ‌زدگی بسیار مقاوم است. بنابراین استفاده از این نرده‌ها در محیط بیرونی در پشت پنجره‌ها نیز بلامانع است و علاوه بر تامین امنیت به زیبایی ساختمان‌ها نیز کمک می‌کند.
  • مقاومت بالا در برابر ضربه: نرده‌های استیل پنجره در برابر ضربه بسیار مقاوم هستند، بنابراین سارقان نمی‌توانند با شکستن این نرده‌ها به داخل خانه‌ها نفوذ کنند. بنابراین این نرده‌ها از بهترین نرده‌های به شمار می‌آیند که امروزه به عنوان حفاظ در پشت پنجره‌ها نصب می‌گردند.
  • امنیت: یکی از خصوصیات نرده‌های استیل مقاومت بالایی آن‌ها می‌باشد، بنابراین استفاده از این نرده‌ها در بالکن‌ها و پنجره‌ها مانع از سقوط افراد، حیوانات و کودکان می‌گردد و این گونه امنیت افراد با استفاده از این نرده‌های پنجره بخصوص در طبقات بالا تامین می‌شود.
  • داشتن تنوع طرح و رنگ: نرده‌های استیل پنجره بسیار زیبا هستند، از این رو نیاز به رنگ خاصی ندارند. اما امروزه سازندگان این نرده‌ها جهت هماهنگی آن‌ها با انواع ساختمان‌ها به ساخت نرده استیل در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف پرداخته‌اند تا افراد بتوانند به انتخاب این محصولات بپردازند و نمای جذاب‌تری به ساختمان‌های خود ببخشند.
  • نظافت آسان: یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از نرده استیل پنجره می‌توان به نظافت آسان این نرده‌ها اشاره کرد. به طوری که جهت تمیز نمودن این نرده‌ها، احتیاج به شوینده خاصی نیست، از این رو امروزه از این محصول در مکان‌های مختلف همانند هتل‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و… استفاده گسترده‌ی می‌شود.
  • قابل بازیافت: از دیگر خصوصیات برجسته نرده‌های استیل امکان بازیافت این نرده‌ها می‌باشد. بنابراین استفاده از این محصول به محیط زیست آسیبی وارد نمی‌کند و در صورت تعمیر یا جایگزین کردن آن‌ها می‌توان این نرده‌ها را با قیمت مناسبی فروخت و هزینه‌های خود را جبران نمود.
پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  نکات مهم در خرید حفاظ استیل و آلومینیوم + راهنمای نصب و اجرا
نرده های پنجره با جنس استیل
نرده های پنجره با جنس استیل

نکات مهم در خرید و نصب نرده استیل پنجره

نرده استیل پنجره با توجه به جذابیت و استحکام بالا از مصارف متعددی برخوردار است، به همین جهت توانسته نظر بسیاری از افراد را به خود معطوف سازد، معمولاً به هنگام خرید و نصب نرده استیل پنجره باید به رعایت نکات مهمی پرداخت تا بتوان از این نرده‌ها بیشترین استفاده را برد. برخی از مهم‌ترین این نکات را می‌توان این چنین بیان کرد:

  • نوع استیل به کار رفته: بهتر است در ساخت نرده استیل پنجره از استیل ۳۰۴ استفاده گردد، این نوع استیل جهت استفاده در فضاهای داخلی و خارجی مناسب است، از این رو شرایط جوی تاثیری بر روی آن نمی‌گذارد. بنابراین اگر قصد استفاده از استیل ۲۰۱ برای پنجره را دارید، باید بدانید این استیل‌ها تنها مناسب فضای داخلی هستند، به همین جهت قیمت ارزان‌تری هم دارند.
  • ضخامت لوله‌ها: به هنگام خرید و انتخاب نرده استیل ضخامت لوله‌های آن را باید در نظر گرفت و آن را متناسب با ارتفاع ساختمان و… انتخاب نمایید.
  • نوع جوشکاری: یکی از موارد مهم به هنگام انتخاب این نرده‌ها توجه به نوع جوشکاریشان می‌باشد، جوشکاری این نرده‌ها باید بسیار دقیق و باظرافت خاصی صورت پذیرد تا نرده استحکام بالاتری بدست آورد.
  • نوع رنگ: افرادی که قصد رنگ نرده‌های استیل را دارند، باید توجه کنند که بر سطح این نرده‌ها باید از رنگ مخصوصی استفاده کرد.
  • توجه به قیمت: به هنگام انتخاب این نوع نرده‌ها، توجه به قیمت آن‌ها ضروری است. معمولاً قیمت نرده استیل پنجره براساس ضخامت لوله‌ها، نوع جوشکاری، ابعاد، وزن و… تعیین می‌شود.
  • گارانتی: بهتر است نرده استیل پنجره را از فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های معتبر خریداری کرد تا گارانتی مناسبی برای تضمین کیفیت نرده استیل در نظر بگیرند.
پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  آشنایی با انواع آلیاژ استیل: کاربرد، خصوصیات و ویژگی‌ها

نکات مهم جهت نصب نرده استیل

  1. نصب نرده استیل کار هر کسی نیست و باید توسط افراد ماهر و متخصص صورت گیرد.
  2. نرده استیل پنجره باید با استفاده از پیچ و مهره و به طور مناسبی به دیوار و زمین متصل گردد تا ثبات لازم را بدست آورد.
  3. فاصله بین لوله‌های نرده استیل پنجره باید براساس استانداردهای موجود باشد، به طوری که کودکان امکان عبور از آن را نداشته باشند.
  4. حفاظ استیل پنجره باید به طور مرتب تمیزکاری گردد، این کار خطر خوردگی و زنگ‌زدگی این نرده‌ها را بسیار کم می‌کند.
نگهداری و نکات نرده پنجره
نگهداری و نکات نرده پنجره

جمع بندی

نرده‌های استیل پنجره یکی از مواردی هستند که نقش موثری در افزایش زیبایی و امنیت ساختمان‌ها دارد. این نرده‌ها از قابلیت‌های مختلفی برخوردارند و استحکام بالایی در برابر زنگ‌زدگی، حرارت، ضربه و… دارند، همچنین امکان تمیز کردن این نرده‌ها بسیار آسان است و سطح براق، صیقلی و ضدخش این چنین نرده‌ها موجب گردیده زیبایی چشمگیری به ساختمان‌ها ببخشند. امروزه انواع حفاظ استیل با استیل‌های مختلف همانند استیل ۲۰۱،۳۰۴ و… تولید می‌گردند، افرادی که قصد استفاده از این نرده‌ها در محیط بیرونی را دارند، بهتر است به سراغ استیل‌های مقاومت‌تری همانند استیل ۳۰۴ بروند تا خیالشان راحت باشد که در برابر شرایط جوی مختلف این نرده‌ها دچار خوردگی و ساییدگی نمی‌گردد و زیبایی و دوام خود را همچنان حفظ می‌کنند.