حفاظ و نرده ی شیشه ای در پاراپت کو
03
مارس
راهنمای خرید و نصب نرده شیشه‌ای جانپناه؛ نکات مهم و کاربردی

نرده شیشه‌ای جانپناه یا همان هندریل، از جمله جدیدترین و پرکاربردترین نرده‌های موجود در بازار است که نه تنها در فضاهای داخلی خانه، بلکه در فضاهای خارجی نیز مورد استفاده قرار گرفته و می‌تواند در مراکز مختلف اداری، تجاری، مسکونی و حتی ویلاها به عنوان حفاظ نصب شود. این نوع نرده‌ها جایگزین بسیار خوبی برای نرده‌های فلزی و آهنی محسوب می‌شوند و به دلیل داشتن مزایای عالی و معایب بسیار کم، طرفداران زیادی دارند. از آنجایی که نرده‌های جانپناه استحکام و دوام بالایی دارند، با نصب‌ آنها آرامش خیال را به خود هدیه خواهید داد. در ادامه قصد داریم شما را با انواع، مزایا، معایب و قیمت این نرده‌های مستحکم آشنا کنیم.

  1. برای ثبت سفارش شیشه دودبند با هزینه مناسب کلیک کنید!

نرده شیشه ای جانپناه چیست؟

هندریل نسل جدیدی از انواع نرده‌های محافظ مورد استفاده در ساختمان‌های مختلف به ویژه منازل مسکونی، گردشگاه‌ها و ویلاها است که با توجه به نظر کارفرما، مکان پروژه و زیرسازی‌های در نظر گرفته شده، مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی که بسیاری از افراد علاقه دارند از نرده‌های شفاف در ویلاهای خود استفاده کنند که بتوانند دید بسیار خوبی به فضای بیرونی داشته باشند، ما استفاده از نرده‌های شیشه‌ای را به آنها پیشنهاد می‌کنیم.

این نرده‌ها از شیشه ساخته شده و بسیار شفاف هستند، از این رو مانع دید فضای بیرونی نمی‌شوند؛ اما به خوبی امنیت شما را تضمین خواهند کرد. جالب است بدانید اغلب از شیشه‌هایی همچون لمینت یا سکوریت که ضدریزش هستند در ساخت این نرده‌ها استفاده می‌شود. شما می‌توانید به جای نرده‌های آهنی که معایب زیادی را به همراه دارند، از نرده‌های شیشه‌ای در نقاط مختلف خانه همچون بالکن، ترانس، اطراف استخر و راه پله استفاده کنید و ظاهری زیبایی به فضا ببخشید.

حفاظ شیشه ای جان پناه برای چیست؟
حفاظ شیشه ای جان پناه برای چیست؟

انواع نرده شیشه‌ای جانپناه

نرده‌های شیشه‌ای به طور کلی به دو دسته نرده‌های تک جداره و دو جداره تقسیم می‌شوند:

  • نرده شیشه ای جانپناه تک جداره: این نوع نرده‌های جانپناه دارای یک لایه شیشه بوده و ایمنی متوسطی دارند.
  • نرده شیشه ای جانپناه دوجداره: در ساخت هندریل دو جداره از دو لایه شیشه استفاده می‌شود که وسط آنها یک لایه گاز و هوا قرار می‌گیرد. این نوع نرده‌ها مقاومت بسیار خوبی در برابر سرما و صدا از خود نشان می‌دهند.
پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  آشنایی با آبکاری استیل و معرفی انواع روش‌های آبکاری فلزات

البته لازم است بدانید نرده‌های شیشه‌ای از نظر نوع نصب نیز، به چند دسته تقسیم می‌شوند؛ همچون:

  • نرده شیشه‌ای روکار یا اکسپوز
  • نرده شیشه‌ای اسپیگات
  • نرده شیشه‌ای هنزا
  • نرده شیشه‌ای هیبرید
  • نرده شیشه‌ای فیکس پوینت
  • نرده شیشه ای توکار یا دفنی
  • نرده شیشه‌ای اسکوئر لاین Square-Line
  • نرده شیشه ای دو خطی Duo-Line
  • نرده شیشه ای دی لاین D-Line

انتخاب هر کدام از این روش‌ها براساس کاربرد مدنظر شما قیمت متفاوتی دارند که شما باید براساس الویت‌‎های قیمت و کیفیت سازه نهایی آنها را انتخاب کنید.

انواع حفاظ‌های شیشه ای نرده ای
انواع حفاظ‌های شیشه ای نرده ای

مزایای استفاده از نرده شیشه‌ای جانپناه

مزایای هندریل جانپناه بی شمار است و به همین خاطر در چند سال اخیر مراکز تجاری، هتل‌ها، فروشگاه‌ها و مراکز مدرن توجه ویژه‌ای نسبت به این نوع نرده‌ها نشان داده‌اند. این نوع نرده‌ها حتی به عنوان یک آپشن مثبت در مراکز مختلف بسیاری از کشورها شناخته می‌شود. به طور کلی برخی از اصلی‌ترین مزایای حفاظ‌های شیشه‌ای عبارتند از:

  • زیبایی: نرده شیشه‌ای جانپناه به دلیل شفافیت، امکان ارائه نمای بیرونی و انعکاس نور، ظاهر زیبایی به فضا می‌بخشد.
  • امنیت: این نوع نرده‌ها مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربه و فشار از خود نشان می‌دهند.
  • نصب سریع: در صورتی که از یک متخصص در این باره کمک بگیرید، نصب این نوع نرده‌ها زمان زیادی از شما نخواهد گرفت.
  • متناسب با انواع متریال: نگران تناسب نرده‌های شیشه‌ای با متریال فضا مورد نظر نباشید؛ چرا که این نرده‌ها، با هر نوع متریالی به خوبی سازگار می‌شوند.
  • ماندگاری طولانی: دوام و عمر نرده‌های شیشه‌ای از جمله مزایا این نوع حفاظ‌ها است. آنها می‌توانند سال‌ها بدون تعمیر، زیبا و شفاف باقی بمانند.
  • ضد آب: نرده‌های شیشه‌ای در برابر آب مقاوم بوده و در تماس با آن، کیفیت و ماندگاری آنها کاهش پیدا نخواهد کرد.
پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  انواع کابین دوش؛ معرفی دوردوشی های مختلف و نکات مهم هرکدام

معایب استفاده از نرده شیشه ای جانپناه

هندریل جانپناه در کنار مزایا عالی که دارد، دارای معایبی نیز هست. با آنکه معایب این نوع نرده بسیار ناچیز هستند، با این حال بهتر است قبل از تصمیم به خرید، در رابطه با آنها بدانید. به طور کلی معایب حفاظ های شیشه‌ای به دو مورد زیر خلاصه می‌شود.

  • قیمت: از آنجایی که امروزه شیشه با قیمت بالایی به فروش می‌رسد، این مسئله بر روی قیمت نرده‌های شیشه‌ای نیز تاثیر گذاشته و ممکن است این نوع جانپناه نسبت به نرده‌های دیگر، اختلاف قیمت محسوسی داشته باشد.
  • نیاز به تمیزکاری: برای آنکه شیشه جانپناه بتواند زیبایی و شفافیت خود را بیشتر به رخ بکشد، لازم است طی فواصل زمانی کوتاه تمیز شود.
مزایا و معایب حفاظ شیشه ای ساختمان
مزایا و معایب حفاظ شیشه ای ساختمان

نحوه نصب نرده شیشه ای جانپناه

از آنجایی که ایمنی و امنیت هندریل جانپناه در گرو نصب اصولی و استاندارد آن است، توصیه می‌شود سعی نکنید بدون کمک گرفتن از افراد متخصص، برای نصب این نرده‌ها اقدام کنید. نرده‌های شیشه‌ای برای محکم ایستادن بر سر جای خود و جلوه بهتر زیبایی‌هایشان باید توسط یک تیم متخصص با ابزارهایی مدرن نصب شوند. اگر به دنبال مجموعه‌ای ماهر در حوزه خرید و نصب حفاظ‌های شیشه‌ای هستید، ما به شما مجموعه پاراپت کو را معرفی می‌کنیم.

پاراپت کو سابقه کاری بالایی در حوزه فروش و نصب انواع نرده و به ویژه نرده‌های شیشه‌ای جانپناه داشته و از افراد کاربلد و بهترین نصاب‌ها برای ارائه خدمات خود به مشتریان گرامی کمک می‌گیرد تا نرده‌ها به صورت اصولی و با استفاده از لوازم مخصوص و با بالاترین حد کیفیت، نصب شوند و عملکرد مناسبی داشته باشند.

اگر به دنبال یک حفاظ شیشه‌ای یا نرده استیل با هزینه مناسب و کیفیت عالی هستید، فقط کافیست کلیک کنید!

نکات ایمنی در استفاده از نرده شیشه ای جانپناه

برای آنکه خیال شما از بابت امنیت و ماندگاری بالا نرده های شیشه ای جانپناه راحت شود، لازم است چند نکته ایمنی ضروری را مورد توجه قرار دهید. به طور کلی اصلی‌ترین نکات ایمنی در رابطه با این نرده‌ها عبارتند از:

  • از شیشه‌هایی با کیفیت بالا و ابعاد استاندارد استفاده کنید.
  • مطمئن شوید که نرده‌ها کاملاً محکم نصب شده‌اند.
  • از تماس و برخورد اجسام سنگین و سخت با نرده‌ها خودداری نمایید.
  • برای نصب بهتر و مستحکم‌تر نرده‌ها، حتماً از متخصصان کمک بگیرید.
پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  نحوه براق کردن ظروف برنجی

قیمت نرده شیشه ای جانپناه

همانطور که گفته شد هندریل جانپناه از انواع مختلفی برخوردار بوده و به طور قطع برای تولید و نصب هر یک از انواع آن، به لوازم متعددی نیاز است؛ از این رو قیمت تمامی این حفاظ‌ها با یکدیگر یکسان نیست. به طور کلی برای تعیین قیمت این نوع نرده، باید عواملی همچون یراق آلات مصرفی، محل نصب، نوع فریم، ارتفاع شیشه و ضخامت شیشه بررسی شود.

نرده های شیشه ای جانپناه برای داخل ساختمان
نرده های شیشه ای جانپناه برای داخل ساختمان

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم به طور کامل در رابطه با نرده شیشه ای جانپناه صحبت کنیم تا شما در کنار شناخت مزایا و معایب آن، بتوانید به خوبی این نوع نرده را با دیگر حفاظ‌های موجود در بازار مقایسه کرده و سپس در فضاهای درست از این نوع نرده‌ها استفاده کنید. امیدواریم مطالب ذکر شده برایتان مفید و کاربردی بوده باشد.