شیشه های بین کابینتی
24
نوامبر
شیشه بین کابینتی: ایده‌ها و راهکارهای جذاب برای آشپزخانه

تا همین چند وقته پیش در طراحی داخلی آشپزخانه، فضای خالی بین کابینت‌های بالا و پایین را با سرامیک می‌پوشاندند

اما امروزه شیشه‌ها به عنوان جایگزین سرامیک‌ها این حد فاصله را پر می‌کنند و جذابیت غیر قابل وصفی به فضا می‌بخشند. این دیوارپوش‌های شیشه ای به نام دکوراتیو بین کابینتی هم شناخته می‌شود. اگر از دکوراسیون آشپزخانه خسته شده‌اید، می‌خواهید چیدمان امروزی‌تری داشته باشید و به دنبال یک تغییر بزرگ در خانه‌تان هستید، کافی است این شیشه‌ها را در آشپزخانه نصب کنید و حال و هوای خانه تان را به یکبار تغییر دهید و از زیبایی آن لذت ببرید.

شیشه بین کابینتی چیست؟

شیشه بین کابینتی یک نوع شیشه است که برای پوشش فضای بین کابینت‌ها استفاده می‌شود و ضخامت بالاتری نسبت به دیگر شیشه‌ها دارد. شیشه‌های بین کابینتی در دو نوع شفاف و مات وجود دارند که بسته به سلیقه خودتان می‌توانید انتخاب کنید و ظاهری جذاب و خیره کننده به فضا ببخشید.

این شیشه‌ها اغلب با ضخامت 6 میلی متری تولید می‌شوند. رطوبت، تغییرات دما، مواد شوینده و… هم آسیبی به شیشه‌ها وارد نمی‌کند. نکته مهمی که در خصوص این شیشه‌ها وجود دارد، تمیز کردن آسان ان ها است. شیشه‌های بین کابینتی به راحتی تمیز می‌شوند. اغلب دارای روکش PVD هستند که سبب افزایش استحکام شیشه شده و از آن‌ها در برابر خرد شدن، شکستن و… محافظت می‌کند.

شیشه های بین کابینتی
شیشه های بین کابینتی

تأثیر و نقش شیشه بین کابینتی در دکوراسیون آشپزخانه

این شیشه‌ها می‌توانند به‌عنوان یک عنصر دکوراتیو در آشپزخانه استفاده شوند و زیبایی و شکوه غیر قابل وصفی به فضا بدهند. همچنین، استفاده از شیشه بین کابینت‌ها ممکن است باعث افزایش نوردهی در آشپزخانه شود و فضا را روشن‌تر و پرانرژی‌تر جلوه دهد. اگر آشپزخانه شما کوچک است و نورگیر نیست با این ترفند و انعکاس نور از سطح شیشه می‌توانید آن را بزرگ‌تر و خاص‌تر نشان دهید.

قرار نیست تمامی فواصل بین کابینت‌ها را با شیشه پر کنید. شما می‌توانید شیشه‌ها را در اشکال گوناگون برش دهید و با فاصله به صورت چند تکه روی دیوار قرار دهید. تنوع اجرا طرح‌های مختلف با این شیشه‌ها سبب شده به یکی از محبوب‌ترین دیوارپوش‌ها تبدیل شوند. علاوه بر آشپزخانه شما می‌توانید برای فضای آزمایشگاهی، سرویس بهداشتی و.. هم از آن‌ها استفاده کنید و دکوراسیون متفاوت و خاص داشته باشید.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  شیشه سکوریت یا لمینت؟ چگونه انتخاب کنیم؟ آشنایی با تفاوت ها
تاثیرات زیباسازی بین کابینت ها
تاثیرات زیباسازی بین کابینت ها

انواع شیشه بین کابینتی

شیشه‌های بین کابینتی انواع گوناگونی دارند که از نظر مشخصات و جلوه ظاهری با هم فرق می‌کنند. انواع این شیشه‌ها عبارت‌اند از:

انواع شیشه کابینتی از نظر جنس

  • شیشه کابینتی لاکوبل: این شیشه‌ها رنگ سفید و روشن دارند. بدون طرح بوده و کاملاً ساده اما جذاب هستند. به صورت شفاف و خیره کننده تولید می‌شوند.
  • شیشه متلوکس: این شیشه‌ها نوع مات هستند و برای سبک‌های مختلف به کار گرفته می‌شوند. انعکاس نور از سطح آن‌ها به نسبت کمتر بوده و برای آشپزخانه‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر توصیه می‌شود.
  • شیشه متلاک: این شیشه‌ها هم به صورت رنگی هستند. تنوع رنگی بالایی دارند و بسته به تم رنگی چیدمان، سبک دکوراسیون، رنگ کابینت‌ها، مساحت فضا و… می‌توانید رنگ آن را انتخاب کنید. شیشه‌های متلاک خود انواع گوناگونی دارند که عبارتند از:
  • شیشه‌های ساده: این نمونه به صورت تک رنگ بوده و هیچ طرحی روی آن وجود ندارد.
  • شیشه دو رنگ: در شیشه‌های دو رنگ متلاک از ترکیب دو رنگ استفاده می‌شود. انتخاب رنگ‌ها بستگی به نظر شما خواهد داشت.
  • شیشه چاپی: این شیشه‌ها طرح و مدل متنوعی دارند. طرح‌های مختلف روی این شیشه‌ها چاپ می‌شوند و ظاهری بسیار متفاوت و جذاب دارند.
مدل های مختلف تزئین بین کابینت ها
مدل های مختلف تزئین بین کابینت ها

مزایا و معایب استفاده از شیشه بین کابینتی

شیشه‌ها جایگزین کاشی‌های بین کابینتی شده‌اند. اما چه مزیت‌هایی دارند که باعث شده نسبت به آنها برتری داشته باشند و امروزه آن‌قدر ترند شوند؟ از طرفی آیا این شیشه‌ها گزینه مناسبی محسوب می‌شود و می‌تواند پاسخگو نیاز مصرف‌کنندگان برای فضای آشپزخانه باشد؟ برای پاسخ این سؤالات باید پیش از هر چیزی مزایا و معایب شیشه‌های بین کابینتی را بدانیم تا بتوانیم انتخابی هوشمندانه و مناسب داشته باشیم.

مزایای شیشه بین کابینتی

  • نشکن هستند و مقاومت بالایی دارند.
  • به مرور استفاده کدر نمی‌شوند.
  • خط و خش روی آن ها نمی‌افتد.
  • نصب راحتی دارند.
  • می‌توانید به آسانی آن را تمیز کنید و برق بیندازید.
  • امکان سوراخ کردن شیشه جهت نصب جا چنگالی، جاحوله‌ای و دیگر اقلام وجود دارد.
  • ضد حرارت هستند و پشت اجاق‌گاز و… هم می‌توان آن را قرار داد. این شیشه‌ها توانایی تحمل دما تا 110 درجه را دارند.
  • هیچ‌گونه منفذی نداشته و سبب تجمع باکتری نمی‌شود.
  • تنوع طرح و رنگ آن‌ها بسیار زیاد است.
  • با انعکاس نور فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.
پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  نرده شیشه‌ای دفنی؛ حفاظ‌هایی مدرن و ارزان با شیشه‌های توکار
مزیت های شیشه بین کابینت
مزیت های شیشه بین کابینت

معایب شیشه بین کابینتی

  • ترکیب شیشه بین کابینتی با کابینت‌هایی که درب شیشه ای دارند چندان جذاب نخواهد بود.
  • این شیشه‌ها به دلیل مشخصات و ضخامت بالایی که دارند گران‌تر هستند اما از آنجایی که یک گزینه منحصر به فرد و دکوراتیو به حساب می‌آیند، ارزش هزینه کردن را دارند.

رنگ بندی‌های شیشه بین کابینتی

شیشه‌های بین کابینتی رنگ‌بندی بسیار متنوعی دارند و به جرئت می‌توان گفت می‌تواند سلیقه شما را ارضا کند. برای انتخاب رنگ شیشه کابینتی بهتر است به متراژ آشپزخانه، سبک دکوراسیون فضا و همچنین رنگ کابینت‌ها توجه کنید. شیشه‌های بین کابینتی به صورت تک رنگی، ترکیبی از چندرنگ و همچنین طرح‌دار وجود دارد که بسته به نظر شخصی خودتان می‌توانید انتخاب کنید. برای انتخاب بهتر رنگ می‌توانید به سراغ تم رنگی متضاد با کابینت‌ها بروید تا کاملاً به چشم آید. البته انتخاب رنگی هم خانواده با کابینت‌ها هم می‌تواند هارمونی چشم نوازی ایجاد کند.

اگر فضای بزرگی ندارید مدل طرح دار انتخاب نکنید تا آشپزخانه شما شلوغ به نظر نرسد. البته مدل‌های سنگی بسیار جذاب هستند و برای هر متراژ آشپزخانه‌ای توصیه می‌شوند. انتخاب رنگ‌بندی شیشه‌های بین کابینتی کاملاً سلیقه‌ای بوده و بستگی به نظر شما خواهد داشت. از رایج‌ترین رنگ‌هایی که برای شیشه بین کابینتی انتخاب می‌کنند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سفید
  • مشکی
  • خاکستری
  • کارملی
  • بژ
  • کرمی
  • آبی
رنگ های مختلف شیشه های بین کابینت
رنگ های مختلف شیشه های بین کابینت

نکات مهم کلیدی در انتخاب و خرید شیشه بین کابینتی

شیشه‌های بین کابینتی روی دیوار نصب می‌شوند و نیاز به زیرسازی خاصی ندارند. نصب و اجرا آن‌ها روی دیوار هم بسیار آسان بوده و بعد از مرحله نصب کابینت‌ها انجام می‌شود. برای نصب این شیشه‌ها باید از مهندسین و متخصصین این حوزه کمک بگیرید تا کاملاً دقیق، ایمن و زیبا باشد. جدای از نصب شما باید در زمان انتخاب و خرید شیشه بین کابینتی هم به یک سری نکات توجه کنید. از مهم‌ترین این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محل قرارگیری پریز، نصب جا ادویه‌ای و… را مشخص کنید. مشخص‌کردن این موارد قبل از خرید باعث می‌شود تا بعد از نصب و سوراخ کردن شیشه، سوراخ‌ها روی طرح نیفتد و زیبایی آن را تحت تأثیر قرار ندهد.
  • رنگی هماهنگ با رنگ کابینت‌ها انتخاب کنید.
  • بهتر است رنگ دیوار سفید باشد تا شیشه‌ها کدر یا تیره‌تر دیده نشوند. اما اگر دیوار تیره‌ای دارید، بهتر است شیشه بین کابینتی مات انتخاب کنید.
  • طرح و مدل شیشه بین کابینتی باید متناسب با سبک طراحی شما باشد. استفاده از شیشه‌هایی که طرح‌های فانتزی دارند برای کابینت‌های کلاسیک یا نئوکلاسیک توصیه نمی‌شوند.
  • به سراغ برندهای مطمئن و سازنده‌های حرفه‌ای بروید که می‌دانید محصولات اصل و درجه یک را در اختیار شما قرار می‌دهند.
  • به جنس و ضخامت شیشه‌ها هم توجه کنید. شیشه‌ها باید ضخیم باشند و در برابر ضربه و فشار مقاوم باشند.
  • مات بودن و شفاف بودن شیشه بین کابینتی را هم قبل از خرید مشخص کنید تا بتوانید به راحتی انتخاب کرده و خرید خود را انجام دهید.
پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  راهنمای خرید درب شیشه‌ای؛ نکات کلیدی و انتخاب بهترین مدل
نکته های مهم خرید شیشه بین کابینتی
نکته های مهم خرید شیشه بین کابینتی

جمع بندی

قیمت همیشه یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. قیمت شیشه بین کابینتی به عوامل مختلفی همچون برند سازنده، ضخامت، طرح و… بستگی دارد. گول قیمت شیشه‌ها را نخورید و به سراغ برندی بروید که بهترین نوع شیشه‌ها را با نازل‌ترین قیمت عرضه می‌کند. پاراپتکو با سال‌ها سابقه در زمینه تولید محصولات شیشه‌ای، امروزه زیباترین شیشه‌های بین کابینتی را تولید و با ضمانت کیفیت در اختیار خریداران عزیز قرار می‌دهد. شما می‌توانید طرح دلخواه خود را هم به کارشناسان ما بدهید تا متناسب با خواست و نظر شما یک شیشه بین کابینتی خارق العاده تولید کنیم. امکان خرید به صورت آنلاین و غیر حضوری هم از پاراپتکو وجود دارد و می‌توانید بی‌آنکه نگرانی حمل شیشه را داشته باشید، آن را خریداری کرده و درب منزل تحویل بگیرید.