وایت برد شیشه ای چیست و چطور استفاده می شود؟
22
نوامبر
راهنمای خرید و نصب وایت برد شیشه‌ای: چگونه انتخاب کنیم؟

سال‌ها است که از تخته‌های گچی و گرد و خاک رنگی آن ها گذشته است و نسل جدیدی از تخته‌ها با نام تخته وایت برد به بازار معرفی شده است. این نوع تخته از همان ابتدا‌ به دلایل متعددی چون امکان پاک کردن راحت نوشته‌ها، سرعت بالا در نوشتن، نداشتن گرد و خاک و… مورد استقبال قرار گرفت؛ به نحوی که امروزه انواع متفاوتی از آن ها ساخته و روانه بازار شده است. یکی از پرطرفدارترین وایت‌بردهای موجود، وایت بردهای شیشه‌ای هستند که علاوه بر کاربرد معمول تخته‌های وایت برد، در دیزاین داخلی نیز نقش پررنگی را ایفا می‌کنند. در این مقاله همراه ما باشید تا با این وسایل کاربردی آشنا شویم و مزایا و معایب آن ها را بررسی کنیم.

وایت برد شیشه ای چیست؟

گلس برد نوعی تخته نوشتاری است که از شیشه‌ای مخصوص ساخته شده‌ است. این تخته‌ها جایگزین مناسبی برای تخته‌های گچی و تخته وایت بردهای معمولی محسوب می‌شوند زیرا علاوه بر ویژگی‌های مثبت آن ها، از زیبایی ظاهری فوق العاده‌ای نیز برخوردارند. همچنین گلس‌بردها امکان استفاده از انواع ماژیک‌ها را نیز فراهم می‌کنند به نحوی که حتی می‌توانید با یک ماژیک سفید نیز نوشتاری خوانا و زیبا برروی آن ها ایجاد کنید. این محصولات تنوع بی‌نظیری دارند؛ به همین دلیل با سلایق مختلف همخوانی خواهند داشت و کاربردهای متعددی را پوشش می‌دهند. در ادامه همراه ما باشید تا بیشر با این محصولات آشنا شویم.

جنس گلس برد

گلس برد‌ها از نوعی شیشه ساخته شده‌اند که با استفاده از فرآیند سیکوریت سازی، دارای مقاومت ویژه‌ای شده‌‌اند. در حقیقت این فرآیند کمک می‌کند تا مقاومت مکانیکی شیشه تا ۵ برابر بیشتر شود و در برابر ضربات احتمالی، پایداری بیشتری نشان دهد. به همین دلیل استفاده از شیشه سیکوریت در گلس‌برد سبب شده تا علاوه بر درخشش و شفافیت بالا، تخته به راحتی نشکند و سلامت افراد به خطر نیفتد. البته برخی از انواع وایت بردهای شیشه‌ای با شیشه های معمولی نیز ساخته می‌شوند، که خرید آن ها به دلیل نداشتن ایمنی و شفافیت به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

جنس و کاربرد وایت برد دیواری گلس
جنس و کاربرد وایت برد دیواری گلس

کاربرد های وایت برد شیشه ای

گلس بردها به واسطه ویژگی‌های متفاوتی که دارند، کاربرد گسترده‌ای در مکآن های مختلف پیدا کردند و همواره مخاطبان زیادی به عنوان گروه هدف آن ها محسوب می‌‌شود. در ادامه برخی از مهم‌ترین کاربردهای این تخته‌های جادویی را بیان می‌کنیم. این موارد عبارت‌اند از:

  • استفاده به عنوان تخته‌ پلنر: بسیاری از افراد عادت دارند تا برای تک به تک ساعات روز خود برنامه‌ریزی کنند و طبق یک پلن حساب شده جلو بروند. برای اینگونه افراد استفاده از تخته وایت بردهای شیشه‌ای بهترین گزینه محسوب می‌شود زیرا علاوه بر داشتن فضای زیاد برای برنامه‌ریزی‌های کاری، درسی و… اهداف خود را نیز می‌توانند برروی آن یادداشت کنند و با وجود دیدن هر روزه آن انگیزه بیشتری برای انجام کارهای خود بگیرند.
  • استفاده در محیط‌های آموزشی: بدیهی است که هر مکان آموزشی چه محیط‌ رسمی و چه غیر رسمی نیاز به تخته دارد. گلس برد یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای این مکان.ها محسوب می‌شود زیرا علاوه بر اینکه به راحتی می‌توان برروی آن ها نوشت، به همان سرعت نیز می‌توان رد ماژیک را پاک کرد و تخته را مثل روز اول شفاف و تمیز تحویل گرفت.
  • استفاده در شرکت‌ها و استارتاپ‌ها: بسیاری از شرکت‌ها که نیاز به کار گروهی دارند مانند شرکت‌های مهندسی، استارتاپ‌ها و.. نیاز به یک تخته دارند تا در زمان برگزاری کنفرانس پلن‌های پیش رو کاملا شرح داده شوند و طرح و نقشه پروژه به صورت عینی به افراد گروه ارائه شود. استفاده از تخته وایت برد شیشه‌ای می‌تواند هم کاربرد مدنظر را ارائه دهد و هم دکوری جذاب و مدرن به محیط ببخشد.
  • وایت برد شیشه ای و کاربردهای آن
    وایت برد شیشه ای و کاربردهای آن

انواع وایت برد شیشه ای

بر خلاف باور عمومی، وایت‌ بردهای شیشه‌ای انواع متفاوتی دارند که هرکدام از لحاظ نحوه نصب، ضخامت شیشه، کاربرد، فریم و… متفاوت هستند. برای اینکه بتوانید بهترین گلس برد را با ویژگی‌‌ای متناظر با کاربرد دلخواه‌تان انتخاب کنید؛ بهتر است با طیف مختلف این محصولات آشنا شوید. در ادامه پرطرفدارترین گلس بردها را معرفی خواهیم کرد. این موارد عبارت‌اند از:

  • وایت برد شیشه‌ای معمولی: نوع اول این وایت بردها از شیشه معمولی ساخته می‌شوند. همانطور که گفتیم در حقیقت این نوع گلس‌برد نمی‌تواند گزینه مناسبی باشد زیرا با کوچیک‌ترین ضربه به تکه‌های ریز شیشه تبدیل می‌شود و سلامت افراد را به خطر می‌اندازد. به همین دلیل بهتر است خرید گلس‌برد با شیشه سیکوریت را در اولویت خود قرار دهید تا هم از لحاظ شفافیت و کیفیت و هم از لحاظ ایمنی خواسته‌های شما تامین شوند.
  • وایت برد شیشه‌ای رنگی: یکی از گزینه‌های جذاب پیش روی شما در هنگام انتخاب گلس‌برد، گلس‌بردهای رنگی است. این نوع وایت برد تناژ مختلفی از رنگ‌ها را در برمی‌گیرد؛ به همین دلیل به راحتی می‌توانید تخته‌ای متناسب با دیزاین داخلی خود خریداری نمایید و دکوری شیک و کاربردی بسازید.
  • وایت برد شیشه‌ای چرخ‌دار: اصولا گلس بردها به صورت ثابت برروی دیوار نصب می‌شوند اما نوع خاصی از آن ها به صورت پایه‌دار ساخته می‌شود. این نوع وایت برد به راحتی جابه‌جا می‌شود و می‌تواند در زاویه و مکان دلخواه شما قرار بگیرد.
  • وایت برد شیشه‌ای مغناطیسی: گاهی نیاز داریم تا از وایت برد خود به عنوان تابلو اعلانات نیز استفاده کنیم و با استفاده از آهنربا عکس، اطلاعیه، نقشه، برنامه و… به تخته بچسبانیم. وایت بردهای شیشه‌ای مغناطیسی با وجود داشتن یک تخته فلزی می‌توانند علاوه بر ویژگی‌های تخته سیکوریت، کاربرد مغناطیسی نیز داشته باشند.
  • وایت برد شیشه‌ای موسیقی: مخصوص معلمان موسیقی یا هنرآموزان این حوزه نیز یک وایت برد شیشه‌ای مخصوص درست شده است که دارای خط کشی نت موسیقی است. این نوع برد عمدتا حالت مغناطیسی دارد و می‌تواند آهنربا یا مگنت را به خود جذب کند.
  • وایت برد گلس در رنگ ها و انواع مختلف
    وایت برد گلس در رنگ ها و انواع مختلف

نکات مهم خرید وایت برد شیشه ای

توجه به برخی نکات ساده می‌تواند خرید شما را به یک خرید موفق تبدیل کند. در ادامه به مهم‌ترین نکات موجود در این حوزه اشاره می‌کنیم تا انتخابی کاربردی و اصولی داشته باشید. این موارد عبارت‌اند از:

  • همانطور که اشاره کردیم به دلیل جنس شیشه‌ای این نوع وایت برد باید حتما به سیکوریت بودن آن توجه کنید تا هم تخته از طول عمر بالاتری برخوردار باشد و هم در صورت بروز اتفاقات مختلف سلامت شما حفظ شود.
  • اگر انتخاب شما گلس‌ بردهای رنگی هستند حتما باید به تناسب رنگ برد با دیگر المآن های دیزاین داخلی خود توجه کنید تا در نهایت فضایی مدرن و زیبا ساخته شود.
  • بسته به نوع استفاده شما و فضایی که قرار است از این برد در آن استفاده کنید باید ابعاد انتخابی شما متفاوت باشد. برای مثال یک اتاق بزرگ که قرار است شاگرد شما در اخرین نقطه از کلاس نسبت به تخته بنشیند نیاز به یک تخته بزرگ دارد که نوشته‌ها از فاصله دور نمای بهتری داشته باشند؛ یا اگر قرار است برای اتاق خوابتان برد تهیه کنید می‌توانید ابعاد کوچکتری انتخاب کنید تا دیوار اتاق شلوغ نشود.

نکات نصب و راه اندازی

گلس برد به صورت کلی محصولات حساسی است، به همین دلیل نصب و راه‌اندازی آن‌ باید با دقت بالایی انجام شود. برای نصب گلس بردهایی با ابعاد کوچک کافی است در ارتفاع مدنظر خود برروی دیوار علامت بگذارید و حاشیه‌های وایت برد را نسبت به ارتفاع تراز کنید. حال کافی است با دریل سوراخ‌های لازم را برروی دیوار ایجاد کرده و با پیچ و رولپلاک تخته را با احتیاط به دیوار وصل کنیم. البته این مراحل تنها برای گلس‌ها بردهای کوچک کاربرد دارند؛ در صورتی که ابعاد برد بزرگ باشد نمی‌توان بدون وجود متخصص آن ها را نصب کرد. مجموعه پارپت با داشتن یک تیم متخصص و حرفه‌ای می‌تواند به شما در نصب انواع گلس برد‌ها کمک کند. این مجموعه تا کنون بیش از ۱۰.۰۰۰ پروژه موفق داشته است که می‌تواند تجربه فوق العاده آن ها را در این حوزه اثبات کند. البته تنها تجربه و مهارت نیست که می‌تواند کیفیت کار پارپت را نمایان کند، بلکه ارائه ضمانت نامه کتبی به همراه قرار داد، مهر تائیدی بر کیفیت و دانش متخصصان پارپت است. شما با مجموعه پارپت می‌توانید سرعت اجرای بالا، اجرای حرفه‌ای پروژه، مشاوره رایگان، خدمات پس از فروش و.. را به صورت یکجا و در یک پروژه تجربه کنید و از نتیجه نهایی لذت ببرید.

روش های نصب و نکات مهم
روش های نصب و نکات مهم

مزایا و معایب وایت برد شیشه ای

تا اینجای مطالب به طور کامل با این محصولات جذاب و کاربردی آشنا شدیم. در ادامه بهتر است به مزایا و معایب این محصولات اشاره کنیم تا با دیدی مناسب اقدام به خرید آن ها کنید. این موارد شامل:

مزایا

  • ایجاد زیبایی بصری و کمک به دیزاین داخلی
  • دوام بالا و مقاومت در برابر ضربه
  • امکان استفاده از انواع ماژیک‌ها برروی تخته
  • عدم نفوذ جوهر به شیشه و سرعت بالا در پاک کردن رد به جا مانده از ماژیک
  • طول عمر بالا
  • تنوع بالا از لحاظ ظاهر، ابعاد، متریال به کار رفته و…..

معایب

  • هزینه پرداختی بیشتر نسبت به وایت برد معمولی
  • شرایط نگهداری حساس‌تر
  • ایجاد انعکاس نور
  • رنگ‌بندی محدود
مزایا و معایب یک تخته ی شیشه ای
مزایا و معایب یک تخته ی شیشه ای

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم به طور کامل در خصوص گلس بردها صحبت کنیم. این بردهای جادویی می‌توانند جلوه زیبایی به اتاق یا محل کار شما ببخشند و با وجود کاربرد فوق العاده‌ای که دارند در انجام بسیاری از کارها شما را یاری کنند. در آخر نیز دوباره توصیه می‌کنیم حتما به نکات گفته شده در هنگام خرید توجه کنید و نصب آن را به صورت اصولی انجام دهید تا بردتان از بین نرود.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  شیشه بین کابینتی: ایده‌ها و راهکارهای جذاب برای آشپزخانه