طراحی دیوار پشت تلویزیون
15
ژانویه
طراحی دیوار پشت تلویزیون

طراحی دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون

شاید برخی از دکورها به نظر شما پیش پا افتاده به نظر برسد ولی مواردی همچون طراحی دیوار پشت تلویزیون تاثیر زیادی بر روی زیبایی دکوراسیون خانه شما می گذارد. شما می توانید با روش های مختلفی این بخش خانه را طراحی کرده و فضایی لوکس و زیبا را رقم بزنید. در ادامه برخی از ایده های طراحی دکوراسیون پشت تلویزیون را برایتان آورده ایم، همراه ما باشید.

طراحی دیوار پشت تلویزیون با سنگ آنتیک

سنگ های آنتیک یکی از لوکس ترین و شیک ترین ابزاری هستند که با استفاده از آن می توانید نمایی فوق العاده لوکس و زیبایی را طراحی کنید. این سنگ ها طرح و مدل های مختلفی دارند که هر کدام برای سبک و رنگ خاصی از دکوراسیون مناسب است و شما با بهره گیری از آن ها می توانید با سلیقه خود نمایی شیک و زیبا را داشته باشید. سنگ های آنتیک به راحتی و با استفاده از چسب های مخصوص به دیوار چسبیده و نیازی به استفاده از مصالح ندارد.

طراحی دکوراسیون پشت تلویزیون

تزئین با استیکر

استیکرها مدت زمان کوتاهی است که به اجزای دکوراسیون خانه اضافه شده و استفاده اصولی و درست از آن ها می تواند خانه شما را به صورت فوق العاده زیبایی زیبا کند. یکی از کاربردهای این استیکرها در پشت تلویزیون می باشد. توجه داشته باشید که نباید از طرح های شلوغ و نامفهوم استفاده کنید زیرا به مرور باعث آشفتگی می شود. استیکرهای ساده با طرح های مفهومی همچون گل می تواند نمایی شیک را برای شما رقم بزند.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  کابین دوش شیشه‌ای؛ انتخاب بهترین جنس و ابعاد برای فضای حمام

طراحی با کاغذ دیواری

از دیگر روش های رایج طراحی دیوار پشت تی وی که امروزه طرفداران بسیاری دارد، استفاده از کاغذ دیواری  می باشد. در این روش شما می توانید از کاغذ دیواری ساده در سایر قسمت های دیوار استفاده کرده و تنها قسمت پشت تلویزیون را با استفاده از کاغذ دیواری های طرح دار تزئین کنید. برای اجزای کاغذ دیواری نیاز به صرف هزینه زیادی ندارید و تنها با هزینه مختصر می توانید این فضا را طراحی نمایید.

طراحی دیوار پشت تلویزیون با ام دی اف

دکور چوب و ام دی اف نیز از دیگر روش های طراحی دیوار پشت تی وی است که طرفداران بسیاری دارد. چوب ها ابزاری هستند که گرمای دلنشینی به خانه بخشیده و باعث افزایش صمیمیت فضا می شوند. شما می توانید از مدل های متنوع ام دی اف برای طراحی استفاده کنید. همان طور که می دانید رنگ و مدل های چوب متنوع است و امکان هماهنگی آن با سایر دکوراسیون خانه از جمله مبلمان و کفپوش وجود دارد.

نمای پشت تلویزیون

طراحی با آینه

استفاده از آینه های تزئینی مدتی است که رواج بسیاری پیدا کرده است. خصوصا افرادی که دارای اتاق نشیمن کوچکی هستند، با نصب آینه نه تنها فضایی لوکس و لاکچری خواهند داشت، بلکه انعکاس نور در آینه باعث بزرگ تر نشان دادن فضا نیز می شود. بنابراین استفاده از آینه های تزئینی در پشت تی وی ترفندی است که بسیاری از طراحان باتجربه از آن بهره می برند و زیبایی نمای دکوراسیون را دو چندان می کنند.

تزئین با کناف

کناف یکی از دیگر ابزارهای فوق العاده لوکس و زیبا است که برای زیباسازی سقف و دیوارها مورد استفاده قرار می گیرد. کناف ها به صورت خاص و متفاوت دیوار پشت تی وی شما را طراحی می کنند. یکی از ویژگی های بسیار جذاب کناف ها، امکان ترکیب آن ها با سایر نماها می باشد. به عنوان مثال شما می توانید کنار کناف از سنگ های آنتیک نیز استفاده کرده و با نورپردازی در این بخش نمایی بسیار چشمگیر را ایجاد کنید. به گونه ای که به جای خیره شدن افراد به تلویزیون، چشم ها جذب این بخش از دکوراسیون می شود.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  چگونه از روش‌های مختلف برای رفع کدری استیل استفاده کنیم؟

طراحی  با شلف و قفسه

از دیگر روش هایی طراحی دیوار پشت تی وی با هزینه ای بسیار مناسب، استفاده از شلف و قفسه برای فضای پشت تلویزیون می باشد. این قفسه ها ساده هستند و با هزینه ای پایین می توانید آن را تهیه کنید. برای افزایش زیبایی محیط شما می توانید لوازم دکوری خود را بر روی این شلف و قفسه ها قرار داده و خانه را از حالت سادگی خارج کنید. البته لازم به ذکر است که استفاده زیادی از لوازم دکوری و شلوغ کردن شلف و قفسه، ممکن است نتیجه عکس دهد بنابراین تعادل را رعایت کنید.

تزئین دیوار پشت تلویزیون

طراحی با تمایز رنگی

یکی دیگر از روش های ساده برای طراحی دیوار پشت تی وی، استفاده از رنگی متفاوت با رنگ سایر دیوارها می باشد. شما با اینکار می توانید فضای پشت تلویزیون را از سایر قسمت های خانه جدا کنید. استفاده از مناسب ترین رنگ برای طراحی اهمیت بسیاری دارد. به عنوان مثال این رنگ باید با سایر بخش های خانه از جمله دیوار، مبلمان و پرده ها هماهنگی داشته اشد تا هارمونی جذابی را برای شما به ارمغان بیاورد.

تزئین با تابلو

از دیگر روش هایی متفاوتی که تنها برای سبک های خاصی از دکوراسیون مناسب است، نصب تابلو است. این روش تنها مختص افرادی است که به تابلوهای هنری واکنش جذابی نشان می دهند. برای این طراحی شما باید از قاب هایی با ابعاد و اشکال متفاوت استفاده کنید تا فضا لوکس تر به نظر برسد و از حالت یکنواختی خارج شود. نوع تابلو و طرح آن کاملا شخصی بوده و به سلیقه شما بستگی دارد.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  ابعاد کابین دوش؛ راهنمایی برای انتخاب سایز دوردوشی مناسب

چه طرحی برای پشت دیوار مناسب است؟

در بالا به برخی از روش های طراحی دیوار پشت تلویزیون اشاره کردیم، انتخاب مناسب ترین طرح به صورت مستقیم با سلیقه و دکوراسیون خانه شما در ارتباط است. شما باید ابتدا سبک دکوراسیون، رنگ های موجود در فضا، متراژ محیط و … را در نظر بگیرید و سپس بر اساس آن طرح مناسب را انتخاب کنید. از طرفی میزان بودجه شما نیز بر روی انتخاب شما تاثیر می گذارد. برخی از روش های بالا با هزینه ای بسیار ناچیز قابل اجرا می باشد.