رفع کدر شدن استیل ها
09
ژانویه
چگونه از روش‌های مختلف برای رفع کدری استیل استفاده کنیم؟

یکی از دلایلی که محصولات استیل همچون نرده استیل، حفاظ استیل و… محبوبیت فراوانی دارند ظاهر بی‌عیب، درخشان، بادوام و جذاب آن ها می‌باشد. معمولا بعد از مدتی که از این وسایل استفاده شد جلای سابق خود را از دست می‌دهند و دچار کدر شدگی می‌شوند‌.  از این رو در این مقاله سعی کردیم به بررسی علت‌های کدر شدن استیل و روش‌های رفع این مشکل محصولات از جنس استیل بپردازیم. پس با ما همراه شوید.

دلایل کدر شدن استیل

معمولا وجود هر گونه سیاهی و لکه بر سطح وسایل استیل موجب می‌شود تا آن ها شفافیت خود را از دست بدهند و این محصولات کدر شوند. از این رو در ادامه برخی از مهمترین عواملی که موجب کدر شدن محصولات استیل می‌شوند را می‌توان این طور ذکر کرد:

  • اکسیدهای که در اطراف شکاف جوش ایجاد می‌شوند.
  • پراکندگی جوش‌ها
  • آلاینده‌های که از منابع آلی بوجود می‌آیند.
  • گل جوش
  • ایجاد خط و خش بر سطح استیل در تماس با اجسام زبر
  • قرار گرفتن وسایل استیل در معرض حرارت بالا
  • جرم زدایی محصولات استیل یا مواد شیمیایی قوی نظیر وایتکس
علت های کدر شدن ظروف استیل
علت های کدر شدن ظروف استیل

روش های رفع کدری استیل

انواع محصولات استیل  بسیار درخشان و شفاف هستند، اما معمولا بعد از گذشت مدتی بر سطح این وسایل لکه‌های مختلف ظاهر شده و رنگشان را کدر می‌کند. بنابراین بهتر است به جای استفاده از مواد شیمیایی و لکه‌‌برهای قوی، محصولات طبیعی را جهت زدودن کدری و درخشان کردن سطوح استیل به کار گرفت. به طور کلی برخی از راه‌ها جهت رفع کدری استیل  را در ادامه ذکر می‌کنیم:

  • استفاده از براق‌کننده‌های طبیعی

یکی از روش‌ها جهت برق انداختن استیل، بکارگیری تمیزکننده‌های طبیعی می‌باشد. اگر جرم‌گیرهای قوی جهت تمیز نمودن انواع وسایل استیل همانند نرده استیل، ظروف استیل و… استفاده شود، بر سطح آن ها لکه‌های زرد یا سیاه‌رنگی پدید می‌آید. بکارگیری جوش شیرین و سرکه سفید یک متد طبیعی عالی و فوق‌العاده می‌باشد که موجب براقیت انواع نرده‌‌های استیل، حفاظ استیل و دیگر محصولات از جنس استیل می‌گردد. کافیست مقداری سرکه سفید را بر روی وسیله استیل مورد نظرتان اسپری نمایید، سپس با استفاده از یک تکه پارچه آن را تمیز کنید. همچنین جهت براقیت این محصولات نیاز است کمی روغن بر سطحشان بکشید.

  • استفاده از پولیش

جهت تمیز نمودن نرده استیل یا هر نوع محصول استیلی که دارید، می‌توانید از پولیش‌های نرم استفاده کنید. بکارگیری اسکاج و وسایل تمیزکننده‌ زبر موجب می‌شود تا سطح نرده یا وسیله استیل شما پر از خش و لک گردد.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  طراحی های کابین دوش: امکانات و خصوصیات هر مدل به طور جامع
استفاده از پولش برای برق انداختن استیل
استفاده از پولش برای برق انداختن استیل

اگر روی وسیله استیل شما لکه‌های مقاومی ایجاد شده است، می‌توانید ابتدا مقداری آب روی سطح وسیله بریزید و بگذارید تا محل لکه به خوبی مرطوب شود. حال ترکیبی از جوش‌شیرین و نمک را روی نرده یا هر وسیله استیل دارای لکه سخت بکشید، سپس ۱۵ دقیقه صبر کرده و محل مورد نظر را حسابی آبکشی نمایید. با انجام چندباره این کار، لکه به خوبی پاک می‌گردد‌.

  • رفع کدری استیل با شیشه‌شو

یکی از شیوه‌های که به براقیت نرده استیل، ظروف استیل و… می‌پردازد، استفاده از شیشه‌شو می‌باشد، کافیست شیشه‌شو را بر سطح استیل مورد نظر اسپری کنید و با یک پارچه نرم سطوح استیل را به راحتی تمیز نمود.

  • رفع کدری محصولات استیل با سس گوجه‌فرنگی

می‌توان با استفاده از سس گوجه فرنگی نیز به براق کردن انواع وسایل استیل من جمله نرده استیل پرداخت. بهتر است بر روی این سطح‌های استیل مقداری سس گوجه مالید، سپس بعد از گذشت مدتی آن را شست و با پارچه‌ی نرم خشک کرد.

رفع کهنگی استیل با لیمو نمک
رفع کهنگی استیل با لیمو نمک
  • رفع کدری استیل با نمک و لیمو

جهت براق نمودن انواع محصولات استیل از نمک و لیمو نیز می‌توان استفاده نمود. برای این کار بر سطح نرده‌های استیل، ظروف استیل و… مقداری آب لیمو ریخته، سپس بعد از چند دقیقه بر روی آن نمک می‌پاشند، حال با یک ابر به خوبی به تمیز نمودن سطوح آغشته به نمک و آب لیمو می‌پردازند، اکنون سطح استیل را به خوبی آبکشی کرده و سپس آن را به خوبی خشک می‌کنند.

  • خمیر دندان و رفع کدری استیل

از آنجایی که خمیر دندان از آنزیم‌های مختلفی برخوردار است، به رفع هر گونه خط و خش و آلودگی سطوح استیل کمک می‌کند. خمیر دندان‌های که دارای سیلیس هستند مناسب‌تر می‌باشند، جهت رفع کدری ‌ابتدا میزانی از خمیردندان را روی انواع محصولات مختلف از جنس استیل مالیده ‌و با پارچه نرم پخش می‌کنند، آنگاه وسایل را شسته و با یک پارچه مناسب به خوبی پاک می‌کنند.

  • تمیز کردن کدری و لکه محصولات استیل با آرد

باورتان می‌شود لکه نرده استیل یا تمامی وسایل از جنس استیل را می‌توان با کمک آرد سفید از بین برد! زمانی که محصول استیل شما کاملا خشک است، مقداری آرد بر سطح آن بریزید تا کاملا به پوشش آن بپردازد. بعد از گذشت سی دقیقه آرد را جمع کرده و محل مورد نظر را به خوبی بشویید.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  راهنمای انتخاب و نصب نرده شیشه‌ای اکسپوز با پایه نگهدارنده
آرد و خاصیت برق انداختن استیل
آرد و خاصیت برق انداختن استیل

جمع بندی

یکی از پرکاربردترین آلیاژهای که در صنایع گوناگون همچون پزشکی، دکوراتیو و… مورد استفاده قرار می‌گیرد، آلیاژ استیل می‌باشد‌. این آلیاژ از ویژگی‌های متنوعی همچون استحکام بالا، شکل‌پذیری فوق‌العاده، تمیزکاری آسان، ضدخوردگی و… برخوردار است، به همین دلیل در تولید انواع محصولات همچون نرده‌ استیل، حفاظ در و پنجره و… نیز استفاده می‌گردد. کدر شدن استیل از مشکلات متداولی است که موجب تاثیر نامطلوب بر زیبایی‌ و جلوه محصولات این جنس می‌گردد که در برخی از مواقع جهت بازگرداندن شفافیت این وسایل استیل نیاز به استفاده از تجهیزات مختلفی می‌باشد. به همین دلیل در این مقاله در مورد روش‌های رفع کدری محصولات استیل صحبت کردیم تا مشتریان دیگر نگران کدر شدن نرده‌های استیل، ظروف ساخته شده با آلیاژ استیل و… نباشند.