23
مه
جوشکاری آرگون روی استیل

جوشکاری کاربردهای زیادی در صنعت و ساخت و ساز داشته و از آن برای موارد مختلفی اعم از تعمیرات و یا اتصال قطعات مختلف استفاده می شود. جوشکاری روی استیل نیز به دلیل پر استفاده بودن این ماده در ساخت وسایل و تجهیزات در صنایع مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است. جوشکاری آرگون روی استیل یکی از انواع سبک های جوشکاری روی استیل استینلس است که مزایا و معایب خاص خود را دارا می باشد. اینکه چرا این سبک از جوشکاری به جوش آرگون معروف شده و چه مزایای برای کاربران در بر خواهد داشت موضوع اصلی متن حاضر است. در این مقاله می خواهیم کمی دقیق تر و تخصصی تر به بررسی دلایل همه گیر شدن استفاده از روش جوشکاری آرگون روی استیل بپردازیم. استیل به دلیل دارا بودن آلیاژهای خاص و وجود عناصری مانند کربن در آن در مواقع جوشکاری نیاز به تمهیداتی دارد. از این رو آشنایی با مزیت ها و دلایل استفاده از جوش آرگون در جوشکاری روی استیل می تواند در مواقع حساس انتخابی ایده آل تر برای شما رقم بزند.

آموزش جوشکاری آرگون روی استیل حرفه ای

جوش آرگون چیست؟

جوش آرگون که به آن در اصطلاح جوشکاری جوش TIG نیز گفته می شود، نوعی از جوشکاری است که در فرایند آن از گاز نجیب آرگون برای انجام عملیات جوشکاری بهره برده می شود. این گاز دارای ویژگی هایی است که استفاده از آن برای جوشکاری روی استیل مزیت های ویژه ای فراهم می آورد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. البته با شنیدن نام جوشکاری بسیاری از کاربران در ابتدا به یاد روش های سنتی این روش می افتند. جای یکه الکترودها به عنوان فلز اتصال دهنده نقش پرکنندگی را در فرایند جوشکاری به عهده دارند. جوشکاری آرگون روی استیل کمی با این فرایند متفاوت بوده و روند خاص خود را دارد. در فرایند جوشکاری آرگون روی استیل تنگستن نقش الکترود جوشکاری را ایفا می نماید اما برخلاف جوشکاری های معمول که در آنها الکترود مصرف شده و پرکننده جوش محسوب می شود، در این سبک الکترود تنها نقش قوس دهی به جوشکاری را داشته و در حین انجام عملیات مصرف نمی شود.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  4 تکنیک‌ شستشوی کابین دوش با مواد خانگی و ارزان قیمت

قطعه پر کننده در جوش آرگون سیم جوش می باشد که به وسیله اشعه های خاصی به جوشکاری تزریق می شود. از این رو روند جوشکاری آرگون روی استیل و نحوه انجام فرایند جوشکاری کاملاً با چیزی که تاکنون از فرایند جوش کاری تصور داشتید متفاوت خواهد بود.

جوشکاری آرگون

لوازم مورد نیاز برای جوشکاری آرگون روی استیل

در انجام فرایند جوشکاری آرگون روی استیل وجود موارد زیر الزامی می باشند:

الکترود تنگستن: از این الکترود در فرایند جوشکاری برای قوس دار کردن جوش استفاده می شود.

سیم جوش: سیم جوش در فرایند جوش آرگون به عنوان فیلر و یا پرکننده استفاده شده و در حین فرایند مصرف می شود. البته روش تزریق سیم جوش در جوشکاری با جوشکاری عادی متفاوت است.

لوازم ایمنی: در هنگام اعمال جوش آرگون روی استیل نیاز به استفاده از لوازم ایمنی خاصی خواهید بود تا چشم ها و صورت جوشکار دچار آسیب نشود.

سایر اقلام مورد نیاز برای جوشکاری آرگون روی استیل مانند منبع تغذیه، سیلندر گاز که حاوی گاز آرگون است، تورچ جوشکاری و رگولاتور مانند جوشکاری های معمول می باشد. تجهیزات خنک کننده مورد نیاز برای جوشکاری در این روش نیز برای جوشکاری های طولانی مدت استفاده می شود تا دمای محیط جوش تحت کنترل جوشکار باشد.

مدل های جدید جوشکاری آرگون روی استیل با ورش های نوین

کاربردهای جوش آرگون در صنایع

جوشکاری آرگون روی استیل در صنایع بسیار مختلفی کاربرد دارد. در ابتدا باید بدانید که از جوش آرگون نه فقط برای استیل برای بلکه سایر فلزات مانند آلومینیوم، مس و سایر آلیاژها نیز استفاده می شود. اما برای استیل استینلس این روش بهترین روش جوشکاری محسوب می شود. روش جوشکاری مورد استفاده برای خطوط انتقال انرژی با استفاده از این روش می باشد. در تولید وسایل مختلف در صنایع غذایی جوش آرگون نقش کلیدی را ایفا می نماید. به دلیل استفاده از استیل ضد زنگ در این صنایع، این روش جوشکاری می تواند بالاترین میزان کیفیت را ایجاد نماید. از جوشکاری آرگون برای استیل نه تنها برای اتصال انواع ورق های استیل به هم بلکه برای اتصال استیل به سایر فلزات مانند مس و آلومینیوم نیز می توان بهره برد. از این روش جوش برای اتصال انواع ورق و لوله استیل در صنایع مربوط نیز بهره برده می شود.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  نقش شلف استیل در دکوراسیون

به دلیل تنوع بالای این روش جوشکاری در صنایع و تجهیزات مختلف، در هر صنعتی که از آن از استیل به عنوان ماده اولیه اصلی برای ساخت تجهیزات استفاده می شود، جوشکاری آرگون برای استیل نیز کاربردهای خود را خواهد داشت.

استفاده از پروفیل ها و ورق های استیل در تولید لوازم منزل و وسایل دکوراتیو خانه و همچنین مبلمان نیز کاربرد وسیعی پیدا کرده است. از این رو استفاده از تکنیک جوشکاری آرگون برای استیل در این صنایع نیز کاربرد زیادی داشته و دقت بالایی را برای جوشکار ایجاد نموده و باعث تولید محصولی با کیفیت فوق العاده بالا خواهد شد. از این رو امکان تشخیص لوازمی که از این روش جوشکاری در تولید آنها استفاده نشده باشد به راحتی وجود خواهد داشت و کاربران می توانند با کمی دقت پی به این مسئله مهم ببرند.

جوشکاری آرگون روی استیل

مزایای جوشکاری آرگون روی استیل

  • جوشکاری آرگون روی استیل سطح بسیار خوب و عاری از هرگونه پستی بلندی های ناهمگون را ایجاد خواهد کرد.
  • بعد از اتمام فرایند جوشکاری در این روش نیاز خاصی با پاکسازی هم نخواهید داشت.
  • تزریق سیم جوش پرکننده از فضای بیرون قوس انجام می شود که این تکنیک هم باعث می شود تا کمترین اغتشاش را در فضای جوشکاری شاهد باشیم.
  • بالاترین میزان دقت جوشکاری را می توان در این روش انتظار داشت.
  • برای جوشکاری های طولانی مدت روی استیل به راحتی می توان از TIG بهره برد.
  • مصرف مواد اولیه در این تکنیک به حالت بهینه در آمده و ریخت و پاش زیادی نخواهید داشت.
  • استفاده از تکنیک جوشکاری آرگون روی استیل در تمام وضعیت های جوشکاری قابل استفاده و بهره برداری است.
  • در روش جوشکاری آرگون هیچ جرقه ای وجود ندارد و جوشکار به راحتی می تواند تمام محیط را مشاهده و با دقت بالا اقدام به جوشکاری نماید.
  • سرعت فرایند جوشکاری در این روش نیز بالا است.
پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  نکات مهم درباره روف گاردن