شستن کابین دوش با مواد خانگی و در دسترس
04
فوریه
۴ تکنیک‌ شستشوی کابین دوش با مواد خانگی و ارزان قیمت

کابین دوش حمام دائم در معرض آب، کف و دیگر مواد شوینده است و اگر به صورت مرتب تمیز نشود، تبدیل به رسوب خواهد شد. تمیز کردن رسوب روی شیشه ی اطراف دوش کار ساده ای نیست و دردسرهای بسیاری برایتان به همراه خواهد داشت. اما اگر به صورت منظم و هفتگی آن را تمیز کنید یک کابین دوش حمام شفاف و براق خواهید داشت که دوش گرفتن در آن شما را به وجد خواهد آورد.

نگران نباشید، تمیز کردن این کابین‌ها کار سختی نیست و می‌توانید به راحتی آب خوردن در کم‌ترین زمان انجام دهید. اگر شما هم به دنبال ترفندهایی برای تمیز کردن کابین دوش خود هستید و می‌خواهید یک فضا لوکس و تمیز داشته باشید در ادامه ما را همراهی کنید.

اهمیت شستن کابین دوش

بهتر است در شستن کابین دوش خود تنبلی نکنید چرا که این کار هرچقدر هم به نظرتان سخت و دشوار باشد به نفع شما است. از سری دلایلی که باعث می‌شود شستن شیشه‌های حمام را جدی بگیرید و به اهمیت آن پی ببرید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. بهداشت: شستن کابین دوش باعث حذف باکتری‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌های موجود در آن می‌شود و به حفظ بهداشت و سلامتی شما کمک می‌کند.
  2. جلوگیری از رسوبات: شستن کابین دوش باعث جلوگیری از تجمع رسوبات آب و صابون در آن می‌شود در نتیجه این کار مانع از خراب شدن سطح کابین شده و عمر مفید  کابین را افزایش می‌دهد.
  3. زیبایی: هیچکس از زیبایی فراری نیست، شستن حمام باعث حفظ ظاهر تمیز و درخشان آن می‌شود و همچنین ظاهری لوکس به دکوراسیون حمام شما می‌بخشد که از هنگام ورود به داخل حمام از دید شما پنهان نخواهد ماند.
  4. عطردهی: استفاده از محصولات تمیز کننده و شوینده‌های مناسب برای شستن کابین دوش، باعث عطردهی خوب در حمام شما خواهد شد. پاکیزگی همیشه بوی ناب خود را دارد و در کنار آن می‌توانید از خوشبو کننده هم در فضا استفاده کنید.
  5. حفظ عمر استفاده: با شستن منظم کابین دوش، عمر استفاده آن افزایش پیدا خواهد کرد و اگر به خوبی از آن مراقبت کنید برای مدت زمان طولانی قابل استفاده خواهد بود.
پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  ایده هایی برای تزئین سرویس بهداشتی
چرا باید کابین دوش را تمیز کنیم؟
چرا باید کابین دوش را تمیز کنیم؟

نحوه شستن کابین دوش

اینکه بعد از  هر بار استحمام فضای کابین حموم خود را با یک دستمال خشک تمیز کنید، ساده‌ترین راه برای تمیز کردن کابین است. اما درک می‌کنیم، بعد از دوش آب گرم در انتهای یک روز کاری حوصله تمیز کردن حمام نیست. شما می‌توانید به راحتی با استفاده از ترفندهای زیر در کم‌ترین زمان حمام خود را برق بیندازید:

  • ترکیب معجزه آسا آب و سرکه

سرکه بر هر درد بی ردمانی دواست، کافی است یک محلول از آب و سرکه و مقداری مایع شوینده همچون صابون مایع یا مایع پاک کننده شیشه درست کنید و آن را روی سطح کابین اسپری نمایید. اجازه دهید چند ثانیه محلول روی سطوح استراحت کند و سپس با دستمال تمیز آن را پاک کنید. این ترکیب به راحتی رد قطرات آب و رسوب آب‌ها را از روی سطوح فلزی همچون شیر آلات و فریم کابین هم تمیز می‌کند. این ترکیب هیچ‌گونه بو و گاز خاصی ندارد و اذیت کننده نیست اما با این وجود بهتر است حین تمیزکاری از دستکش استفاده کنید.

روش های شستن کابین دوش
روش های شستن کابین دوش
  • شیشه پاک کن، گزینه ای راحت و مقرون به صرفه

شیشه پاک کن همچون غول جادویی برای شیشه‌ها است و می‌تواند در سریع‌ترین زمان تمامی لکه‌ها و کثیفی‌های کابین حمام شیشه ای را تمیز کند. استفاده از آن هم کار ساده ای است و بی شک می‌توانید به آسانی از پس آن برآیید، کافی است شیشه پاک کن را روی شیشه اسپری کنید و سپس با یک دستمال نرم آن را تمیز کنید. به هیچ عنوان از دستمال‌های ضخیم و زبر استفاده نکنید. با این کار سطح شیشه خش دار خواهد شد که موجب می‌شود رسوب‌های زیادی در طول زمان در آن جمع شود و شیشه ظاهری کدر به خود بگیرد.

  • امتحان شوینده‌های مناسب و حرفه ای

یکی دیگر از روش‌های تمیز کردن شیشه‌های کابین حمام استفاده از شوینده‌های مخصوص است. این شوینده‌ها را می‌توانید به راحتی از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید. البته برخی از این شوینده‌ها هم به صورت پودر می‌باشند و می‌توانید با آب گرم و مقداری سرکه آن را ترکیب کرده و به کار بگیرید. در صورت تمایل و سخت بودن لکه‌های روی شیشه می‌توانید از ترکیب نصف پیمانه آب اکسیژنه، مایع ظرفشویی و یک قاشق مایع براق کننده ظروف هم استفاده نمایید. این ترکیب برای پوست هم آسیب نمی‌زند و گزینه ایمنی است.

  • لیمو و جوش شیرین، ترکیب همیشه برنده

یک لیمو را از وسط نصف کنید و سپس مقداری نشاسته روی سطح بریده شده آن بزنید. حال وقت آن رسیده که لیمو را روی شیشه بکشید. دقت کنید، فقط و فقط روی شیشه بکشید. لیمو خاصیت اسیدی دارد و به بخش‌های فلزی و آلومینیومی اسیب وارد می‌کند. بعد از آن باید یک دستمال نم دار بردارید و سطوح آغشته به لیمو و جوش شیرین را تمیز کنید. در صورت نیاز می‌توانید از مایع شوینده رقیق هم در این مرحله استفاده کنید تا حسابی حمام خود را برق بیندازید.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  نمای ساختمان
پاک کننده های شیشه
پاک کننده های شیشه

نکات مهم در شستن کابین دوش

شستن کابین دوش حمام تنها تمیز کردن شیشه‌های آن نیست. درست است که شیشه‌ها بخش اصلی هستند اما باید حین تمیز کاری به نکات دیگری هم توجه کنید که عبارتند از:

  • ریل‌های کابین را هم تمیز کنید. می‌توانید این کار را با یک فرچه یا حتی مسواک قدیمی هم انجام دهید.
  • تا زمانی که کاشی‌های حمام تمیز نباشد، فضا یک انرژی کثیف بودن خواهد داشت. در کنار کابین، کاشی‌ها را هم بشویید و خوب برق بیندازید تا جذاب‌تر باشند.
  • سعی کنید از آب زیادی برای شستشو استفاده نکنید و سریعاً کابین را خشک کنید. چرا که رطوبت ممکن است بسته به جنس و مدل کابین، به آن صدمه وارد کند.
  • تمیز کردن حمام خود را به صورت روتین انجام دهید.
  • حتماً در هنگام تمیزکاری از دستکش استفاده کنید. اگر از شوینده قوی هم استفاده می‌کنید بهتر است ماسک بزنید.
  • شستشو با آب گرم راحت‌تر لکه‌ها را از بین می‌برد.
  • از مایع شوینده حمام و سرویس بهداشتی برای شستن دور دوشی استفاده نکنید.
  • بعد از تمیزکاری، حواستان را جمع کنید تا رد انگشتان شما روی شیشه نماند. همچنین برای آنکه رد دستمال هم بعد از پاک کردن روی شیشه نماند می‌توانید از یک برف پاک کن شیشه یا کاردک‌های شیشه استفاده کنید.
  • در تمیز کردن کابین‌های دوش عجله نکنید، عجله باعث می‌شود بسیاری از لکه‌ها از چشم پنهان بماند و به مرور سفت و سخت شوند.
نکته های مهم جهت نظافت دور دوشی
نکته های مهم جهت نظافت دور دوشی

جمع بندی

شستن کابین دوش آرامش را حین استحمام برایتان به ارمغان می‌آورد. از جاهای دور از دسترس کابین هم غافل نشوید و سعی کنید تمامی قسمت‌ها را به خوبی تمیز کنید. بعد از تمیزکاری با یک دستمال خشک ریل و بخش‌های فلزی کابین را تمیز نمایید. این کار دوام و زیبایی کابین دوش شما را در طولانی مدت تضمین می‌کند. ناگفته نماند که روش‌های گفته شده برای تمیز کردن کابین دوش برای هر نوع شیشه و حتی شیشه‌های سکوریت هم قابل استفاده است.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  چگونه از روش‌های مختلف برای رفع کدری استیل استفاده کنیم؟