طراحی های کابین حمام جدید و لوکس
20
فوریه
طراحی های کابین دوش: امکانات و خصوصیات هر مدل به طور جامع

اگر انتخاب شما معماری مدرن باشد دیگر نباید حمام خود را همانند سبک‌های قدیمی طراحی کنید و عملا هیچ دکوراسیونی را برای آن در نظر نگیرید. امروزه در معماری مدرن و در بحث دکوراسیون حمام و مستر روم از جدیدترین مدل‌های طراحی استفاده می‌شود که برجسته‌ترین آن را می‌توان به استفاده از کابین دوش اختصاص داد. این کابین‌ها همچون اتاقک شیشه‌ای هستند که قسمت دوش را از سایر قسمت‌های حمام جدا کرده و جلوه‌ی دوست داشتنی به آن می‌دهند. در ادامه‌ همراه ما باشید تا بیشتر و بهتر در خصوص طراحی های کابین شیشه‌ای دوش صحبت نماییم و جدیدترین ایده‌های مدرن و جدید این المان جذاب را بررسی نماییم.

اهمیت طراحی‌های کابین دوش در دکوراسیون حمام و مستر روم

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که کابین‌های شیشه‌ای صرفا جنبه ظاهری داشته و کاربرد خاص دیگری ندارند به همین دلیل بسیاری از اوقات از اجرای آن در حمام خود صرف نظر کرده و آن را بیهوده می‌شمارند. اما باید بگوییم برخلاف تصور این عزیزان اهمیت استفاده از طرح های کابین‌ شیشه‌ای تنها به زیبایی و جذابیت ظاهری محدود نمی‌شود.

طراحی های دوردوشی
طراحی های دوردوشی

در ادامه به چند ویژگی و کاربرد پراهمیت این کابین‌ها اشاره می‌نماییم تا درک این موضوع برای شما راحت‌تر شود. این موارد عبارتند از:

  • صرف جویی در انرژی و عدم اتلاف انرژی در فضای کابین
  • جدا کردن فضای حمام از سرویس بهداشتی
  • پیشگیری از خوردگی و زنگ‌زدگی دیگر وسایل حمام به سبب جلوگیری از خروج رطوبت آب
  • امکان رایحه درمانی در حمام

انواع طراحی‌های کابین دوش

حال که به میزان اهمیت استفاده از کابین دوش در حمام پی بردیم بهتر است به سراغ معرفی انواع طراحی‌های کابین دوش برویم و با معرفی هرکدام کمی سردرگمی شما را در هنگام خرید کاهش دهیم تا بتوانید با اطلاعاتی کامل، اقدام به انتخاب این کابین‌ها نمایید. این موارد عبارتند از:

  • کابین دوش باز: فضای این نوع کابین‌ها تنها به چهار طرف محدود شده و سقفی برای آن تعبیه نمی‌شود. این نوع کابین‌ها یک گزینه مقرون به صرفه و زیبا به نظر می‌رسند که تنها مزیت‌شان جلوگیری از برخورد قطرات آب به دیگر اجزای حمام است و از ویژگی‌هایی چون جلوگیری از خروج رطوبت و بخار، امکان گرفتن حمام بخار، رایحه درمانی و… بی‌بهره هستند.
  • کابین دوش بسته: این نوع کابین برخلاف مدل قبل دارای سقف است؛ به همین سبب می‌توان انتظار داشت که تمام مزایای کابین‌ها در کابین دوش بسته وجود داشته باشد و در رایحه درمانی تا جلوگیری از زنگ‌زدگی دیگر اجزای حمام نقش داشته باشد. این کابین‌ها را می‌توانید در هر قسمت از حمام خود که چاهک دارد نصب نمایید و حتی امکانات دیگر حمام خود را نیز در این اتاقک آورده و به عنوان یک کابین چند منظوره از آن استفاده نمایید.
پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  نحوه براق کردن ظروف برنجی
طراحی کابین دوش بسته
طراحی کابین دوش بسته

به غیر از دو مورد بالا که در آن کابین‌ها از لحاظ وجود سقف بررسی شدند، می‌توان به سراغ ویژگی دیگر کابین‌ها رفت و دسته بندی دیگری نیز برای آن‌ها در نظر گرفت. این موارد شامل:

  • کابین فریم دار: برخی از کابین‌ها از دو متریال مختلف شیشه و آلومینیوم درست شده‌اند؛ به طوری که شیشه‌ها در یک قابل آلومینیومی قرار داده شده‌اند تا استحکام آن‌ها حفظ شده و از طرفی امکان نصب آن در هر فضایی باشد، به این کابین‌ها کابین‌های فریم دار گفته می‌شود و یکی از کاربردی‌ترین کابین‌ها به شمار می‌روند.
  • کابین بدون فریم: کابین‌های بدون فریم تنها از شیشه ساخته شده‌اند به همین دلیل به نسبت سایر کابین‌ها از جذابیت ظاهری بیشتری برخوردار بوده و می‌تواند فضای حمام را بسیار دلباز و روشن نشان دهد. این نوع کابین از محبوبیت بیشتری برخوردار است. این کابین‌ها نگهداری ساده‌تری داشته و نظافت راحت‌تری نیز دارند اما از طرفی امکان اجرای آن در هر فضایی وجود نداشته و باید شرایط حمام شما خاص باشد.

به غیر از موارد بالا کابین‌ها از لحاظ طراحی ظاهری نیز تنوع دارند به طوری که می‌توانید از بین کابین‌های گرد، نیم گرد، مستطیل شکل، مربعی و… کابینی متناسب با سلیقه خود انتخاب خریداری نمایید.

طراحی دوردوشی بدون فریم
طراحی دوردوشی بدون فریم

جدید ترین ایده های طراحی های کابین دوش

اگر شما نیز با توجه به تنوع گسترده این محصولات و کاربردهای آن تصمیم گرفتید به جمع طرفداران کابین شیشه‌ای بپردازید و یکی از آن‌ها را در خانه خود نصب نمایید بهتر است در ادامه نیز همراه ما باشید تا جدیدترین ایده‌های موجود را در طراحی این کابین‌ها بررسی و معرفی نماییم. این موارد عبارتند از:

  • استفاده از کابین بدون فریم شیشه‌ای در فضای کوچک: اگر فضای حمام شما کوچک است بهتر است از کابین‌های شیشه‌ای و بدون فریم استفاده کنید تا محیط دلبازتر و روشن‌تر نمایش داده شود.
  • تناسب بین صفحه پشت کابین با روشویی حمام: یکی از ایده‌های جذاب برقراری تناسب دیوار پشت دوش در کابین و صفحه روشویی است، به طور مثال می‌توانید از یک دیوار مرمر سفید و یک روشویی مرمر با همان رنگ استفاده نمایید.
  • استفاده از یک پنجره در کابین دوش: اگر فضای حمام شما به صورتی است که می‌توانید یک پنجره در آن تعبیه کنید، حتما این کار را انجام دهید تا زیبایی کابین شما دوچندان شود و فضایی برای خروج بخار نیز وجود داشته باشد.
  • برجسته کردن یک دیوار خاص: لازم نیست که تمام دیوارهای خود را یکسان و یک شکل نمایید بهتر است یک دیوار را مخصوصا دیواری که در حصر کابین است متمایز باشد و به طرز جسورانه‌ای از رنگ‌ها و کاشی‌های خاص در آن استفاده شود.
  • استفاده از نیمکت در کابین: اگر فضای کابین شما به اندازه کافی بزرگ است می‌توانید از یک نیمکت مینیمال و ساده در آن استفاده نمایید تا فضای آرامش بخشی در آن ایجاد نمایید.
  • استفاده از کاشی از سقف تا کف: یکی از ایده‌های نو در ساخت حمامی جذاب کاشی کردن کف، سقف و دیوار کابین به یک شکل است. البته سعی کنید طرحی کاشی مورد استفاده ساده باشد که فضا خیلی شلوغ نشود. (استفاده از کاشی‌های شیش ضلعی نیز برای اجرای این ایده مناسب به نظر می‌رسند)
پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  کابین دوش شیشه‌ای؛ انتخاب بهترین جنس و ابعاد برای فضای حمام
طرح های جدید کابین حمام
طرح های جدید کابین حمام

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم یک محصول مدرن و جذاب را در دکور حمام معرفی نماییم و ایده‌های جذابی برای استفاده از طراحی های سفارشی کابین دوش ارائه دهیم. در آخر نیز پیشنهاد می‌کنیم که حتما برای انتخاب، نصب و اجرای این کابین‌ها از یک متخصص مثل تیم حرفه ای پاراپت کو کمک بگیرید تا نصب و اجرای آن اصولی باشد و هزینه و وقت شما هدر نرود.