حفاض استیل نرده های خانه
19
مارس
معرفی نرده آهنی الکترواستاتیک؛ کاربردها و طراحی‌های مطمئن

نرده استاتیک آهنی از جمله محصولات ساختمانی می‌باشند که در مدل‌ها و طرح‌های گوناگونی ساخته شده‌اند، از این نرده‌ها بسته به مدل و ابعادی که دارند در پشت در و پنجره‌ها، حفاظ حیاط، بالکن، راه پله، تراس، پشت‌بام و… استفاده می‌گردد. بکارگیری این نرده‌ها بیشتر جهت افزایش امنیت و زیبایی ظاهری ساختمان‌ها می‌باشد. نرده استاتیک آهنی بسیار مقاوم است و در برابر شرایط جوی مختلف واکنش مناسبی دارد. بنابراین با توجه به مصارف مختلف این نوع نرده‌ها در مقاله نرده استاتیک آهنی بیشتر در این باره صحبت می‌کنیم.

جهت سفارش نرده استیل با طرح های مختلف از مجموعه پاراپت کو، کلیک کنید.

نرده استاتیک آهنی در دکوراسیون

نرده آهنی الکترواستاتیک در دکوراسیون‌ها تاثیر فراوانی می‌گذارد، از این رو اگر به انتخاب نرده آهنی مدل فرفورژه می‌‌پردازید، باید بدانید این نوع نرده‌ها فضای شیک و لوکس به منازل می‌بخشند. نرده‌های الکترواستاتیک را می‌توان در انواع رنگ‌ها متناسب با دکوراسیون‌های مختلف انتخاب کرد. استفاده از رنگ طلایی برای این نرده‌ها زیبایی سلطنتی چشمگیری به محل استفاده خواهد داد، بخصوص اگر از مبلمان‌های سلطنتی استفاده شود که پایه‌های طلایی دارند، بکارگیری این نرده‌ها موجب می‌شود تا فضای مدرن و هماهنگی ایجاد نمایند.  نرده‌های استاتیک آهنی در رنگ‌های سفید، مشکی و قهوه‌ای نیز تولید می‌گردند، اما انتخاب رنگ این نرده‌ها باید با رنگ دیگر وسایل منزل هارمونی لازم را داشته باشد. برخی از نرده‌های استاتیک آهنی در مدل‌های ساده طراحی می‌شوند، استفاده از این نرده‌ها در مکان‌های مدرن بسیار مناسب می‌باشد، بکارگیری این مدل نرده‌ها موجب می‌شود تا به آسانی امکان تمیز کردن این نرده‌ها وجود داشته باشد.

زیبایی نرده اکلترو استیل
زیبایی نرده اکلترو استیل

کاربردهای نرده آهنی الکترواستاتیک 

نرده استاتیک آهنی از جمله نرده‌های می‌باشد که جهت ایجاد امنیت و حفاظت از ساختمان‌ها به کار گرفته می‌شود. استفاده از این نرده‌ها مانع از سقوط افراد گردیده و آن‌ها را از نفوذ افراد به مکان‌های مختلف حفظ می‌کند. بنابراین می‌توان برخی از کاربردهای نرده استاتیک آهنی را این طور بیان کرد:

  • نرده بالکن و تراس
  • نرده حفاظ
  • نرده راه پله و پلکان
  • نرده پنجره
  • نرده در فضای سبز
  • نرده در پیاده‌روها
  • نرده در بیمارستان‌ها
پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  نرده شیشه‌ای دفنی؛ حفاظ‌هایی مدرن و ارزان با شیشه‌های توکار

مزایا و معایب نرده استاتیک آهنی

امروزه طراحان، معماران، دکوراتیوها و… با همکاری هم به ساخت انواع نرده استاتیک آهنی منحصر به فرد می‌‌پردازند، این نرده‌ها با طراحی جذاب و ظریفی که دارند، زیبایی خاصی به محل استفاده می‌بخشند. امروزه در مکان‌های مختلف از نرده‌های آهنی الکترواستاتیک استفاده زیادی می‌گردد، البته بکارگیری این نرده‌ها علاوه بر مزایا از معایبی نیز برخوردار است، البته می‌توان مزایا و معایب چنین نرده‌های را این چنین بیان کرد:

  • نرده‌های فلزی از دوام فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند.
  • از تنوع طرح‌ها برخوردار می‌باشند.
  • نسبت به شرایط جوی از مقاومت بالایی برخوردار هستند.
  • نصب و راه‌اندازی این نرده‌ها بسیار آسان می‌باشد.
  • نرده‌های آهنی به حفظ محیط زیست کمک می‌کنند.

معایب نرده استاتیک آهنی

  • امکان زنگ‌زدگی نرده‌های آهنی وجود دارد.
  • قیمت این نرده‌ها بالا است.
  • براقیت و شکل‌پذیری نرده‌های مختلف همانند استیل، چوبی و… را ندارند.
مزیا و معایب نرده از جنس آهن
مزیا و معایب نرده از جنس آهن

نکات مهم در انتخاب و نصب نرده الکترواستاتیک

امروزه مدل‌های مختلفی از نرده‌های استاتیک آهنی تولید گردیده تا با استفاده از این نرده‌ها امنیت مناسب را در محیط‌های مختلف برقرار کنند. بنابراین افراد باید مدل‌های مختلف نرده‌های آهنی را بشناسند و موقع خرید ضریب ایمنی هر کدام را به دقت بسنجند. علاوه بر طرح و مدل به هنگام انتخاب انواع نرده استاتیک آهنی باید نکات مختلفی را در نظر گرفت که این نکات به قرار زیر هستند:

  • استاندارد بودن میلگردها: به هنگام خرید نرده‌های استاتیک آهنی باید توجه داشته باشید که تمامی میلگردهای استفاده شده در تولید این نرده‌ها از استاندارد مناسبی برخوردار باشند. از آنجایی که استفاده از ضایعات و میلگردهای غیراستاندارد کیفیت کار را کاهش می‌دهند، به طوری که امکان جدا شدن قطعات آن‌ها به راحتی میسر می‌گردد.
  • استفاده از دستگاه‌های جوش CO2: قطعات میلگرد باید به خوبی به هم جوش بخورد تا نرده‌های مستحکمی ایجاد کنند، این قطعات با استفاده از دستگاه جوش CO2 به هم وصل می‌شوند تا به راحتی از یکدیگر جدا نگردند.
  • بررسی پوشش رنگ: پوشش رنگ نرده آهنی از اهمیت زیادی برخوردار است، باید تمامی سطح میلگردها با رنگ الکترواستاتیک یا رنگ روغنی پوشش داده شوند، استفاده از این رنگ‌ها موجب می‌گردد تا با قرارگیری این نرده‌ها در محیط مرطوب، زیر بارش برف و باران و… هیچ آسیبی به آن‌ها وارد نشود.
  • تراکم حفاظ: تراکم حفاظ مسئله‌ای می‌باشد که باید به آن توجه زیادی کرد، اگر حفاظ‌ها از تراکم ناچیزی برخوردار باشند، سارقین به راحتی از آن‌ها عبور می‌کنند و خود را به فضای داخل ساختمان‌ها می‌رسانند. علاوه بر این اگر میزان تراکم حفاظ نیز بالا باشد، امکان عبور از حفاظ‌ها به راحتی انجام می‌شود، بنابراین انتخاب تراکم استاندارد تاثیر فراوانی در امنیت ساختمان‌ها می‌گذارد.
  • ضخامت مناسب: معمولا میلگردهای که با دست دچار تغییر شکل می‌شوند، از موارد مهمی است که به هنگام خرید باید به بررسی آن‌ها پرداخت. بهترین میلگردها که در ساخت نرده‌ها به کار می‌روند، میلگردها با ضخامت ۱۰ می‌باشند، معمولا جهت خم‌کاری این میلگردها باید از دستگاه مخصوص استفاده شود.
پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  نمای ساختمان

در مورد نصب نرده آهنی استاتیک بر روی دیوارها روش‌های مختلفی وجود دارد، یکی از این روش‌ها، کوبیدن پیم در دیوار می‌باشد. روش دیگری که جهت نصب نرده‌های آهنی استفاده می‌شود، روش بیس پلیت خواهد بود. راه سوم جهت نصب نرده‌ها بر روی دیوارها روش چهار ستون می‌باشد. حفاظ‌های که ارتفاع زیادی دارند، با استفاده از روش چهار ستون نصب می‌گردند.

مطالعه بیشتر: چگونه از روش‌های مختلف برای رفع کدری استیل استفاده کنیم؟

نکات مهم در نصب و نگهداری نرده آهنی استاتیک

جهت نگهداری از نرده استاتیک آهنی باید به رنگ‌‌آمیزی آن‌ها پرداخت، رنگ کردن این نرده‌ها موجب می‌شود، پوشش مناسبی بر سطح این نرده‌ها بوجود آید و قرار گرفتن این نرده‌ها در شرایط جوی مختلف آن‌ها را دچار زنگ‌زدگی نکند. همچنین بهتر است به هنگام نصب نرده از جوشکاری Co2  استفاده کرد تا نرده‌ها جوش‌های مقاومی داشته باشند و در برابر فشار و ضربه دوام خود را حفظ کنند. اگر سطح نرده‌ها آهنی دچار لکه گردید، می‌توان با محلول جوش شیرین و سرکه به زدودن هر گونه لکه از این سطوح پرداخت.

سفارش نرده الکرتواستیک آهنی
سفارش نرده الکرتواستیک آهنی

جمع بندی

نرده استاتیک آهنی به عنوان یکی از پرکاربردترین نرده‌های می‌باشد که امروزه در مدل‌ها و طرح‌های گوناگونی ساخته می‌گردند، این نرده‌ها از دوام فوق‌العاده‌ای برخوردارند و به امنیت و جذابیت ساختمان‌ها کمک فراوانی می‌کنند. امروزه مدل‌های گوناگونی از نرده‌های استاتیک آهنی تولید گردیده‌اند که از کیفیت و دوام بالایی برخوردارند، از این رو استفاده از آن‌ها بسیار متداول گردیده است.