کاربرد های متنوع حفاظ استیل
19
دسامبر
کاربردهای متنوع حفاظ استیل در فضاهای عمومی و خصوصی

به دلیل اهمیت مسئله ایمنی و امنیت امروزه از انواع حفاظ از جمله حفاظ استیل جهت افزایش ایمنی و حفظ حریم شخصی استفاده می شود. اگرچه بسیاری از ما از حفاظ استفاده می کنیم اما دانستن اینکه هر نوع حفاظ چه کاربردهایی دارد باعث می شود تا بتوان هنگام خرید انتخاب بهتر و معقولانه تری داشت.  در این جا قصد داریم به حفاظ استیل و کاربردهای این نوع حفاظ بپردازیم.

کاربرد های حفاظ استیل

حفاظ استیل یکی از پرطرفدارترین حفاظ ها می باشد که در اماکن عمومی، صنایع و دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع حفاظ کاربردها و مزایای زیادی دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

  • حفاظ استیل بانکی

این نوع حفاظ مخصوص موسسات مالی و بانک ها طراحی شده است. حفاظ های استیل بانکی از ضخامت و استحکام بسیار بالایی برخوردارند و با اتصال میلگرد به داخل زمین نصب و جوش داده می شوند. آنها دارای سطح امنیت بسیار بالایی هستند و عمدتا ضخامت یک میلیمتری و قطر 25 میلیمتر دارند.

حفاظ های استیل بانکی به منظور جلوگیری از ورود سارقین به بانک ها طراحی شده است. با این حال به دلیل سطح صیقلی و درخشانی که دارد ساختمان بانک را شیک تر نشان می دهد. یکی دیگر از ویژگی های این نوع حفاظ مقاومت و دوام بالای آن نسبت به حفاظ های چوبی و آهنی است. از این نوع حفاظ علاوه بر بانک می توان برای ورودی ساختمان ها، روف گاردن؛، بالکن و تراس استفاده کرد.

حفاظ های استیل محافظ های قدرتمند در بانک
حفاظ های استیل محافظ های قدرتمند در بانک
  • حفاظ استیل در اماکن عمومی

از این نوع حفاظ می توان در اماکن عمومی مختلفی مثل پارک ها، میادین، مراکز خرید و سایر اماکن عمومی استفاده کرد.

  • حفاظ استیل ریلی

این نوع حفاظ به صورت کشویی طراحی می شود. از حفاظ ریلی برای افزایش امنیت آپارتمان های مسکونی و یا محیط های تجاری استفاده می شود. به دلیل ضد زنگ و ضد خوردگی و همچنین زیبایی و صیقلی بودن درب های ریلی استیل در مقایسه با درب های آهنی امروزه این نوع درب مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  نحوه براق کردن ظروف برنجی

از مزیت استفاده از درب های استیل ریلی این است که می توان از سایر متریال ها مثل چوب و شیشه برای درب های منزل استفاده کرد بدون اینکه نگران سرقت از منزل خود باشید. بعلاوه روی هر نوع درب منزلی نیز قابل نصب است. درب های استیل ریلی از انعطاف پذیری بالایی برخوردار می باشند و ایمن و مقاوم در برابر ضربه هستند.

استفاده از حفاظ استیل در مترو ها
استفاده در مترو ها
  • حفاظ استیل ورودی مترو

یکی دیگر از کاربردهای حفاظ استیل نظم دهی به محیط هایی مثل مترو می باشد. برای جلوگیری از ازدحام در ورودی مترو از این نوع حفاظ استفاده می کنند. حفاظ های استیل باعث می شوند عبور و مرور افراد در مترو راحت تر انجام شود. این مدل حفاظ جلوه خاصی دارد و حتی از دور نیز براق به نظر می رسد و قابلیت انعکاس نور دارد. بعلاوه ضد خط و خش و خوردگی است در نتیجه برای محیط های شلوغی مثل مترو کاملا مناسب است. زیرا مترو به دلیل شلوغی همواره در معرض خط و خش و ضربه هستند بنابراین باید از مقاومت بالایی برخوردار باشند تا دراز مدت سالم باقی بمانند.  بعلاوه این نوع حفاظ در برابر رطوبت نیز دوام بالایی دارد.

  • حفاظ استیل بالکن

داشتن یک بالکن امن به ویژه برای خانواده هایی که دارای فرزند کم سن و سال و بازیگوش هستند بسیار ضروری است. از این رو برای افزایش امنیت در بسیاری از آپارتمان ها از حفاظ استیل برای بالکن استفاده می کنند. نصب حفاظ های استیل به دلیل استحکام و مقاومت بسیار بالایی که دارند راحت ترین راه برای امن ساختن فضای بالکن برای کودکان است. این نوع حفاظ علاوه بر محافظت حصار زیبا و ایده آلی برای کاشت و پرورش انواع گل و پیچک در بالکن است.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  نکات مهم درباره روف گاردن
حفاظ های پله ای
حفاظ های پله ای

پله استیل

از پله های استیل می توان در دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان، ویلا باغ ها، مغازه ها، پاسیوها و … استفاده کرد. پله های استیل به دلیل ظرافت و زیبایی خاصی که دارند فضای منزل را لوکس تر نشان می دهند.

حفاظ استیل در محیط های صنعتی

به دلیل مقاومت بالای حفاظ استیل در برابر خوردگی و زنگ زدگی در محیط های صنعتی مورد استقبال زیادی قرار می گیرد. این نوع حفاظ به عنوان حفاظ محافظتی در اطراف ماشین آلات، تجهیزات و ساختمان های صنعتی به کار برده می شود.

حفاظ استیل در محیط های شرجی و دریایی

این نوع حفاظ مقاومت بالا در برابر خوردگی ناشی از آب شور و آب و هوای گرم و شرطی و محیط های مرطوب،از این حفاظ در ساخت و نصب سازه های دریایی مثل بنادر، پل ها، سکوهای نفتی و … استفاده می شود.

مزیت های استفاده از استیل در حفاظ ها
مزیت های استفاده از استیل در حفاظ ها

مزایای استفاده از حفاظ استیل

  • ضد زنگ بودن: حفاظ استیل در برابر زنگ زدگی بسیار مقاوم می باشد. بنابراین می توان مدت زمان طولانی از این مدل حفاظ استفاده کرد بدون اینکه نگران تعویض یا تعمیرات مکرر آن باشید.
  • قدرت و استحکام: حفاظ استیل دارای قدرت و استحکام بالایی است. بنابراین در برابر انواع فشار و ضربات مقاومت بالایی از خود نشان می دهد.
  • زیبا و شیک: حفاظ استیل باعث می شود دکوراسیون منزل شما شیک تر و زیباتر به نظر برسد.
  • مقاومت در برابر شرایط جوی: حفاظ های استیل ضد آب هستندو در شرایط جوی مختلف برف و باران، فصل زمستان و گرمای تابستان مقاومت خوبی از خود نشان می دهند.
  • سهولت نگهداری: به دلیل ویژگی ضدزنگ و خوردگی این حفاظ ها نگهداری و تمیز نگه داشتن آنها بسیار آسان است.
  • قابلیت بازیافت: حفاظ استیل به دلیل قابلیت بازیافت محیط زیست را تمیزتر نگه میدارد و باعث کاهش تولید گازهای گلخانه ای می شود.
پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  جوشکاری آرگون روی استیل

معایب استفاده از حفاظ استیل

  • گران قیمت بودن: حفاظ استیل از جمله مصالح ساختمانی گران قیمت محسوب می شود که علاوه بر قیمت خرید از نظر هزینه نصب و نگهداری نیز هزینه بر خواهد بود
  • زنگ زدگی: در صورت استفاده از استیل با کیفیت پایین، احتمال زنگ زدگی و خوردگی آن وجود دارد که روی ظاهر حفاظ نیز تاثیر منفی خواهد داشت.
  • انتقال حرارت: استیل در مقایسه با مواد دیگری مثل چوب یا پلاستیک حرارت بیشتری را منتقل می سازد. در نتیجه ممکن است در فصل تابستان هنگام تماس دست خود با حفاظ استیلی احساس سوزش داشته باشید.
  • نصب حفاظ: وجود حفاظ استیل امنیت هر منزلی را افزایش می دهد. با این حال نصب آن را باید به یک متخصص کاربلد سپرد. زیرا برای انجام این کار به تجهیزات خاصی نیاز است. همچنین شیوه نصب صحیح آن بسیار مهم است.
بهترین حفاظ از جنس استیل
بهترین حفاظ از جنس استیل

جمع بندی

حفاظ های استیل امروزه در مدل ها و طرح های مختلفی طراحی و تولید می شوند. می توان آنها را در هر نوع فضایی نصب کرد. به طور کلی حفاظ های استیل بیشتر کاربرد امنیتی دارند اما زیبایی خاصی نیز برخوردار می باشند و می توان از آنها برای شیک سازی و لوکس به نظر رسیدن منازل مسکونی و تجاری نیز استفاده کرد.

در حال حاضر حفاظ های استیل پرطرفدارترین نوع حفاظ موجود در بازار می باشند. چنانچه قصد خرید و نصب حفاظ استیل جهت افزایش امنیت و حفظ حریم خصوصی را دارید لازم است هنگام خرید به کیفیت استیل و همچنین متراژ و مکان نصب آن توجه نمایید.