اسپری ضد بخار شیشه
26
دسامبر
اسپری ضد بخار نانو و حفاظت از شیشه های خانه، حمام و خودرو

لابد تا به حال برایتان پیش آمده که در هوای سرد با زدن بخاری ماشین چند دقیقه‌ای شیشه‌ها عرق می‌کنند، طوری که دید شما به بیرون صفر می‌شود. در این حال رانندگی بسیار خطرناک است چرا که راننده نمی‌تواند اطراف و جلوی خود را ببیند. همچنین زمانی که هوای بیرون سرد است شیشه‌های ساختمان شما دچار تعرق می‌شوند و شما نمی‌توانید به خوبی به بیرون دید داشته باشید و احتمالاً اعصابتان خرد می‌شود.

امروزه با پیشرفت علم، فناوری نانو در تولید بسیاری از محصولات به کار رفته، یکی از این محصولات اسپری ضدبخار نانو است. اسپری ضدبخار نانو از جمله اسپری‌های می‌باشد که با توجه به استفاده فناوری نانو در تولید آن از ایجاد هر گونه بخار بر سطح شیشه، مواد مصنوعی و آینه جلوگیری می‌کند، به همین جهت در این مقاله در مورد اسپری ضدبخار نانو و ویژگی‌های آن بیشتر صحبت می‌کنیم.

 اسپری ضدبخار نانو چیست؟

اسپری ضدبخار نانو از جمله محصولات شیمیایی است که جهت پاکیزگی شیشه‌ها از گرد و غبار و جلوگیری از بخار کردن آن‌ها به کار گرفته می‌شود. زمانی که چند پاف از این اسپری  بر سطح شیشه پاشیده می‌گردد، یک لایه نازکی از مواد نانو روی شیشه را می‌پوشاند، این لایه مانع از چسبیدن مولکول‌های آب بر روی شیشه‌ها می‌گردد، بنابراین بخار بر سطح شیشه‌ها جمع نمی‌شود.

اسپری بخار زدای شیشه
اسپری بخار زدای شیشه

امروزه این اسپری بر روی شیشه خودرو، شیشه ساختمآن ها، آینه و… به کار می‌رود و از آنجایی که استفاده از این محصول آسان می‌باشد، بنابراین به عنوان یکی از بهترین اسپری‌های است که علاوه بر تمیزی و شفافیت شیشه‌ها مانع از تجمع بخار آب بر روی آن‌ها می‌گردد.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  طراحی های کابین دوش: امکانات و خصوصیات هر مدل به طور جامع

ویژگی‌های اسپری های بخار زدا

با توجه به مزیت‌های فراوانی که اسپری ضدبخار داشته، بسیاری از افراد به کارایی این محصول واقف هستند، از این رو این اسپری به عنوان یکی از محصولات پرکاربرد به حساب می‌آید. می‌توان برخی از ویژگی‌های اسپری ضدبخار نانو را این طور بیان کرد:

  • ضدبخار: فرمولاسیون این اسپری به گونه‌ای می‌باشد که همچون لایه محافظی بر سطح انواع شیشه‌ها قرار می‌گیرد و از ایجاد بخار بر روی آن‌ها جلوگیری می‌نماید.
  • ماندگاری بالا: یکی از خصوصیات بارز اسپری ضدبخار نانو ماندگاری بالایی آن بر روی شیشه‌ها می‌باشد، به طوری که با اسپری نمودن این محلول نانو تا چند هفته یا چند ماه اثرات آن بر روی شیشه بر جا می‌ماند.

عکس

  • بدون آسیب رساندن به سطوح: یکی از خواص فوق العاده اسپری ضدبخار نانو آن است که جلا سطح شیشه‌ها را از بین نمی‌برد، بنابراین بدون آسیب زدن به شیشه‌ها موجب شفافیت بالایشان نیز خواهد شد.
  • امکان استفاده برای سطوح‌های مختلف: این اسپری‌ها قابلیت این را دارند که برای سطوح شیشه‌ای مختلف همانند شیشه خودرو، عینک، شیشه ساختمآن ها، آینه و… به کار گرفته شوند.
  • برخورداری از خواص آنتی باکتریال: اسپری ضدبخار نانو علاوه بر ضدبخار بودن، از خواص آنتی باکتریال برخوردار است، از این رو تمامی میکروب و عوامل بیماری‌زا را به خوبی از سطح شیشه‌ها از بین می‌برد.
  • قابل استفاده برای همه فصل‌ها: استفاده از این اسپری نه تنها در فصل‌های سرد و بارانی بسیار مفید است، بلکه اگر از این محصول در فصول گرم نیز استفاده گردد، شیشه‌ها را از هر گونه گرد و غبار تا مدت‌ها مصون نگه می‌دارد و شفافیت بالایی به آن‌ها می‌بخشد.
پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  استفاده از پارتیشن اداری برای تقسیم فضا و مدیریت فضای کاری
ویژگی های و مزایای استفاده
ویژگی های و مزایای استفاده

کاربرد اسپری ضد بخار نانو

معمولاً زمانی که رطوبت در ساختمآن ها افزایش می‌یابد یا در فصول سرد دمای هوا بشدت افت می‌کند، شیشه‌ها در ساختمان و خودرو شروع به بخار می‌کنند، همچنین در فصول گرم نیز استفاده از کولر در ماشین و گرمای هوا در بیرون باعث تغییرات دمایی می‌گردد، از این رو سطح شیشه‌ها را بخار می‌گیرد، اینجاست که کاربرد محصول بی‌نظیری که براساس فناوری نانو ساخته شده است، بیش از پیش به چشم می‌آید.

اسپری ضدبخار نانو همان محصولی می‌باشد که با استفاده از آن بر سطوح شیشه‌ای، پوشش نازک و شفاف از مواد نانو بر روی شیشه‌ها ایجاد می‌کند تا در همه نوع آب و هوای، شیشه‌ها خشک و شفاف بمانند.

کاربرد های مختلف اسپری ضد بخار
کاربرد های مختلف اسپری ضد بخار

معمولاً برای استفاده از این اسپری، کافیست ابتدا سطح شیشه را تمیز و خشک کنید، اکنون هفت تا هشت پاف از اسپری را بر روی شیشه مورد نظر اسپری کنید، سپس با یک دستمال میکروفیبر تمیز محلول را به خوبی در تمامی سطح شیشه پخش نماید به گونه‌ای که یک لایه نازک از آن بر سطح شیشه باقی بماند. اکنون شیشه‌ها در برابر بخار، گرد و غبار، میکروب‌ها و… در امان می‌مانند.

مزایای خرید اسپری ضدبخار نانو

بسیاری از افراد که از کارایی بالا و مزایای فراوان اسپری ضدبخار  نانو باخبرند، خواهان خرید این محصول می‌باشند. می‌توان برخی از مزایای خرید اسپری ضدبخار نانو را این طور بیان کرد:

  1. بکارگیری این اسپری موجب می‌شود تا افراد دید واضحی بر سطوح شیشه‌ای از قبیل آینه، شیشه عینک، شیلد چشم و صورت، شیشه ساختمان، شیشه خودرو و… داشته باشند.
پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  جدیدترین مدل‌های حمام شیشه‌ای لاکچری و لوکس با کمترین قیمت
مزیت های اسپری شیشه
مزیت های اسپری شیشه
  1. استفاده از این اسپری موجب می‌شود تا ایمنی رانندگان و سرنشینان خودرو حفظ شود، چرا که این اسپری مانع از تجمع قطراب آب و گرد و خاک بر سطح شیشه خودرو می‌گردد، بنابراین رانندگان دید بهتری بدست می‌آورند.
  2. اسپری ضدبخار نانو با پوششی نازکی بر روی شیشه‌ها ایجاد می‌کند که خیلی سریع پاک نمی‌شود تا چند ماه یا چند هفته بسته به میزان پاف استفاده شده خواص خود را بر روی شیشه‌ها حفظ می‌کند.
  3. بکارگیری این اسپری باعث می‌شود تا سطوح شیشه‌ای در برابر مواد شوینده دوام خود را حفظ کنند.
  4. اسپری ضدبخار نانو یکی از بهترین اسپری‌های می‌باشد که جهت پرهیز از تعرق شیشه‌ها و آینه حمام به کار گرفته می‌شود، همچنین علاوه بر خاصیت ضدبخار بودن، با توجه به خواص آنتی باکتریال و ضدعفونی کننده آن از لحاظ بهداشتی هم مناسب می‌باشد و مانع ایجاد عوامل بیماری‌زا در حمام می‌گردد.
  5. بکارگیری این محصول از لحاظ اقتصادی نیز بسیار باصرفه است و می‌توان با یک تیر چند هدف زد.
  6. در تولید این اسپری هیچ گونه مواد حساسیت‌زا و خورنده استفاده نگردیده، از این رو همه افراد می‌توانند با خیال راحت به استفاده از آن بپردازند.
اسپری ضد بهار شیشه
اسپری ضد بهار شیشه

جمع بندی

در این مطلب به بررسی ویژگی‌های متمایز اسپری ضدبخار نانو پرداختیم، این اسپری‌ها با خواص بی‌نظیرشان کاربرد فراوانی در فصول مختلف سال دارند، مثلاً این محصول در فصول سرد مانع از تجمع بخار آب بر روی شیشه‌ها می‌گردد و از یخ‌زدگی شیشه‌ها جلوگیری می‌کند. بنابراین برای شمای که دوست دارید در همه مواقع، دید واضحی از شیشه عینک، خودرو، ساختمان و… داشته باشید، بهترین راهکار استفاده از اسپری ضدبخار نانو است.