سفارش گلخانه شیشه ای
25
آوریل
طراحی و ساخت گلخانه شیشه ای؛ سفارش باغ شیشه ای استیل + قیمت

گیاهان برای اینکه رشد خوبی داشته باشند نیاز دارند تا در یک شرایط خاص مثل نور مناسب، آب کافی، خاک خوب و… رشد کنند. به همین دلیل، برای تولید و پرورش آنها، لازم است محیطی مناسب برای کنترل این عوامل مهیا شود. این محیط، که به آن “گلخانه” می‌گویند، اغلب از دیواره‌هایی تشکیل شده که از مواد شفاف ساخته شده‌اند تا انرژی خورشید را در داخل حفظ کرده و شرایط رشد مطلوبی برای گیاهان ایجاد کنند. این مواد معمولاً از جنس پلاستیک یا شیشه هستند. گلخانه‌های شیشه‌ای یکی از محبوب‌ترین نمونه‌های گلخانه هستند و طرفداران بسیار زیادی دارند. در این مقاله قصد داریم بیشتر با گلخانه‌های شیشه‌ای آشنا شویم پس با ما همراه باشید.

اگر به دنبال سفارش کابین شیشه‌ای حمام با قیمت مناسب هستید، کافیست کلیک کنید و درخواست خود را ثبت کنید!

چرا ساخت گلخانه شیشه ای؟

از آنجایی که رشد گل‌ها و بذرها نیاز به شرایطی مانند نور و دمای مناسب دارد، استفاده از هر متریالی برای ساخت انواع گلخانه نمی‌تواند این شرایط را تأمین کند. یکی از بهترین متریال برای فراهم آمدن شرایط رشد گیاهان در گلخانه همین شیشه است. البته انتخاب نوع شیشه برای ساخت گلخانه شیشه‌ای نیز بایستی به صورت بهینه انتخاب گردد تا هم از نظر نور و دما بتوان روی آن حساب کرد و هم مقاومت لازم در برابر شرایط جوی را نیز بتوان برای آن متصور شد. در ادامه با مزیت‌های ساخت گلخانه شیشه‌ای و سایر مشخصات مربوط به آن بیشتر آشنا خواهیم شد. کاربرانی که به این امر علاقه داشته و درصدد فراهم نمودن شرایط آن هستند می‌توانند با ما همراه بوده و از خدمات پاراپت کو در این امر استفاده کنند.

نور پس از برخورد با شیشه مورد استفاده در ساخت انواع گلخانه شیشه‌ای مقداری از انرژی خود را تخلیه نموده و سپس وارد فضای داخلی گلخانه می‌شود. این نور ساطع شده برای برگشت و انعکاس از داخل گلخانه دیگر انرژی لازم برای عبور از شیشه را نداشته و در نتیجه در داخل گلخانه به دام می افتد. این امر باعث می شود تا در فصول سرد نور کافی برای رشد گیاهان فراهم شود و دمای داخلی گلخانه به شرایط رشد گل‌ها و گیاهان نزدیک باشد. به همین دلیل است که استفاده از شیشه برای ساخت گلخانه بسیار محبوب و پرطرفدار محسوب می‌شود.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  جوشکاری آرگون روی استیل
علت سفارش گلخانه شیشه ای
علت سفارش گلخانه شیشه ای

گلخانه شیشه‌ای استیل

برای نگه داشتن شیشه در مدل‌های مختلف گلخانه شیشه‌ای از متریال متنوعی مثل استیل، آلومینیوم و… می‌توان استفاده کرد. در میان انواع گلخانه‌های موجود ساخت گلخانه شیشه‌ای استیل از محبوبیت بیشتری برخوردار است. شیشه متریالی است که به سادگی می‌توان از آن برای ساخت انواع گلخانه بسیار کوچک در فضای بالکن گرفته تا انواع گلخانه‌های بزرگ صنعتی استفاده نمود. البته ساخت گلخانه شیشه‌ای نیاز به رعایت نکاتی است که بدون توجه به آنها ممکن است محصول نهایی از نظر راندمان و عملکرد، شرایط مناسبی نداشته باشد.

استفاده از فضای گلخانه به چند دلیل اهمیت زیادی دارد. در درجه اول فراهم نبودن شرایط لازم برای کشت انواع گل و بذر در فصول سرما که گلخانه این امکان را برای کاربران ایجاد می نماید تا در هر شرایط آب و هوایی، شرایط کشت انواع بذر فراهم شود. از طرفی کمبود فضای باغی در شهرهای بزرگ نیز عاملی شده تا استفاده از گلخانه تبدیل به امری ضروری در زندگی امروز بشر گردد.

ساخت گلخانه شیشه‌ای استیل شیک و مدرن

ساخت گلخانه شیشه‌ای استیل یکی از روش‌های پیشرفته برای تولید و پرورش گیاهان به صورت صنعتی و هوشمندانه است. استیل، آلیاژی قوی‌ای است که از ترکیب موادی مانند آهن، کروم و نیکل تشکیل شده است و به دلیل خاصیت مقاومت در برابر زنگ زدگی و فشار، مناسب برای استفاده در محیط‌های خارجی و تحت تاثیر شرایط آب و هوایی مختلف می‌باشد. همچنین، استفاده از شیشه برای پوشش دیواره‌ها و سقف گلخانه، امکان ایجاد یک محیط محافظتی برای گیاهان در برابر عوامل مختلف هوا، همچون باد، باران و سرما را فراهم می‌آورد. به همین دلیل، گلخانه‌های شیشه‌ای استیل نه تنها از نظر کاربری و عملکردی موثر هستند، بلکه از نظر ظاهری نیز شیک و مدرن به نظر می‌رسند.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  ایده و راهنمای چیدمان دکوراسیون استیل آشپزخانه مدرن و شیک
طراحی گلخانه شیشه ای استیل
طراحی گلخانه شیشه ای استیل

مزایای ساخت گلخانه شیشه‌ای

استفاده از شیشه برای ساخت گلخانه نسبت به سایر مزایا دارای مزیت‌هایی می باشد. برخی از مزیت‌های ساخت گلخانه شیشه‌ای عبارتند از:

  • هزینه مناسب نسبت به سایر متریال

هزینه شیشه سکوریت مورد استفاده برای ساخت گلخانه شیشه‌ای پایین نیست، اما به نسبت سایر متریالی که بتوانند کیفیت لازم را در این زمینه داشته باشد، هزینه استفاده از شیشه می‌توان بهینه باشد. هر چند مواد ارزان‌تری هم برای این کار در بازار وجود دارد.

  • طول عمر بالا

یکی از مزیت‌های عمده‌ای که برای شیشه و ساخت گلخانه با آن می توان متصور بود، طول عمر بالای این محصول نسبت به سایر متریال است. در دراز مدت البته اگر در انتخاب نوع شیشه دقت لازم به عمل آمده باشد، آسیب چندانی به این گلخانه وارد نخواهد بود.

  • کاهش هزینه‌های نگهداری

برخلاف برخی دیگر از متریال که بعد از ساخت بایستی برای نگهداری آنها هزینه‌های جانبی در نظر گرفت، شیشه نیاز به هزینه نگهداری چندانی ندارد. این مزیت نیز در بهینه کردن هزینه ساخت گلخانه شیشه‌ای موثر می‌باشد.

  • امکان استفاده در ابعاد و اندازه‌های مختلف

ساخت گلخانه شیشه‌ای در ابعاد و اندازه‌های مختلفی و در فضاهای کوچک امکان پذیر است. با نصب و اجرای گلخانه شیشه‌ای، شما می‌توانید در منزل و محل کار خود به تولید گیاهان و گل‌هایی با کیفیت عالی  در شرایط محیطی مطلوب مشغول شوید.

مزیت داشتن یک گل خانه گلسی
مزیت داشتن یک گل خانه گلسی
  • زیبایی و جذابیت بالا

در کنار همه مزیت‌های فنی در استفاده از شیشه برای ساخت گلخانه، این گلخانه‌ها دارای زیبایی‌ها و جذابیت‌های بسیاری هستند. تماشای یک گلخانه شیشه ای از بیرون حس بسیار خوبی در بیننده ایجاد می نماید که در سایر متریال نمی توان آن را متصور بود.

  • فراهم نمودن نور و دمای مناسب

شیشه علاوه بر اینکه دما و نور کافی برای رشد هر گیاهی را تأمین می‌نماید، از آن برای تنظیم دمای محیط گلخانه نیز می‌توان استفاده نمود.

بیشتر بخوانید: گلخانه شیشه‌ای آپارتمانی؛ بهترین راه حل نگهداری گیاهان خانگی

ساخت گلخانه شیشه‌ای استیل در بالکن

برای ساخت گلخانه شیشه‌ای استیل از شیشه مقاوم استفاده می شود. سکوریت معمول ترین نوع شیشه برای این کار می باشد. استفاده از شیشه سکوریت 4 میلی متر به بالا بسته به نوع کاربری و اندازه گلخانه برای ساخت آن کاربرد دارد. یکی از موارد استفاده از شیشه برای ساخت گلخانه شیشه‌ای در فضای بالکن است. چنین گلخانه‌ای در کنار همه مزیت‌های خوبی که برای رشد گیاهان ایجاد می‌نماید، زیبایی بسیار فوق العاده‌ای نیز در بالکن‌ها و حتی پشت بام‌ها ایجاد خواهد نمود. البته بسته به شرایط جوی منطقه باید در انتخاب شیشه مناسب برای ساخت این نوع گلخانه دقت لازم به عمل آید. شیشه مورد استفاده برای ساخت گلخانه شیشه‌ای در بالکن بایستی دارای مقاومت خوبی در برابر باران، باد و سایر شرایط جوی باشد.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  4 تکنیک‌ شستشوی کابین دوش با مواد خانگی و ارزان قیمت
هزینه ی سفارش گلخانه شیشه ای
هزینه ی سفارش گلخانه شیشه ای

هزینه ساخت گلخانه شیشه‌ای استیل

در نهایت یکی از مهم ترین بخش های ساخت گلخانه شیشه‌ای مربوط به برآورد هزینه‌های آن است. هزینه و قیمت تمام شده چنین گلخانه‌ای به موارد زیادی بستگی دارد که حتما قبل از اقدام برای ساخت باید به آنها توجه نمود. اندازه گلخانه، نوع شیشه مورد نیاز برای ساخت، ابزار و یراق آلات مورد استفاده برای ساخت آن و قیمت آنها، استفاده از گلخانه‌های تمام شیشه‌ای یا نیمه شیشه‌ای و درب‌های شیشه‌ای ریلی در بالکن‌ها از جمله مهم‌ترین معیارها و دلایل برای برآورد هزینه ساخت گل خانه شیشه‌ای می‌باشند.

هزینه ساخت گلخانه شیشه‌ای استیل در تهران و سراسر کشور متغیر است و به عواملی مانند ابعاد، طراحی، مواد استفاده شده و شرایط محیطی بستگی دارد. اقدام به خرید متریال از یک فروشگاه معتبر که قیمت‌های منصفانه‌ای برای هزینه‌های مختلف خدمات خود نیز داشته باشد، یکی دیگر از مواردی است که در هزینه ساخت گلخانه شیشه ای باید توجه خاصی به آن نمود. هر چند نصب و ساخت این گلخانه خیلی مشکل نیست، اما نکاتی کلیدی وجود دارد که باید در هنگام ساخت به آنها دقت نمود.

کارشناسان مجموعه پاراپت کو در کنار شما هستند تا بتوانید با توجه به هدف خود و خواسته‌ای که دارید با بهترین متریال و اقتصادی‌ترین بودجه گلخانه شیشه‌ای دلخواهتان را داشته باشید.