نرده های استیل راه پله ی خانه
13
فوریه
نرده استیل راه‌پله خانه: تضمین ایمنی و زیبایی به سبکی مدرن

نرده استیل یکی از پرکاربردترین ابزارآلات ساختمانی است که امروزه در صنعت دکوراسیون بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نرده‌ها به دلیل برخورداری از ویژگی‌های لازمی مانند زیبایی، استحکام، قیمت مناسب و… مورد توجه بسیاری از مهندسان و کارفرمایان قرار گرفته‌اند. به‌طوری‌که در سال‌های اخیر استفاده از نرده استیل در فضای راه‌پله، بالکن و…، به‌ویژه در ساختمان‌های تازه‌تأسیس، نسبت به سایر نرده‌ها رشد چشمگیری داشته است. بنابراین، با توجه به استقبال عمومی از این نرده‌ها، در این مقاله به بررسی انواع نرده استیل راه‌پله خانه می‌پردازیم.

انواع نرده استیل راه پله خانه

امروزه انواع نرده‌های استیل تولید گردیده است تا جهت تامین امنیت راه پله خانه‌ها، ادارات، مکان‌های تجاری و… مورد استفاده قرار گیرند. معمولا این نرده‌ها از نظر نوع مدل و آلیاژهای که در تولید آن‌ها به کار می‌رود با هم تفاوت‌های دارند.

انواع نرده های استیل آپارتمانی
انواع نرده های استیل آپارتمانی

در ادامه به معرفی برخی از انواع نرده‌های استیل بکار رفته در خانه می‌پردازیم:

انواع مدل ها نرده استیل برای راه پله خانه

این روزها توجه به دکوراسیون منازل بسیار افزایش یافته است، به همین دلیل مهندسان و معماران ساختمانی از انواع نرده‌ها در مدل‌های مختلف جهت زیباسازی راه پله مکان‌های مسکونی و… استفاده می‌کنند. برخی از انواع مدل‌های نرده استیل برای راه پله خانه به قرار زیر هستند:

  • نرده استیل ساده: این نرده‌ها از پرکاربردترین نمونه نرده‌های استیل محسوب می‌شوند که از اتصال افقی یا عمودی لوله‌های استیل تولید می‌گردند.
  • نرده استیل فرفوژه: این نوع نرده‌های استیل از ترکیب قطعات فلزی تزیینی و لوله‌های استیل ساخته می‌شوند و زیبایی فوق العاده‌ای دارند، این نرده‌ها بیشتر با معماری ساختمان‌های سنتی و کلاسیک همخوانی دارند.
  • نرده استیل شیشهای: طراحان با تلفیق شیشه و لوله استیل به تولید نرده‌های استیل شیشه‌ای مدرن و لوکسی می‌پردازند که تناسب زیادی با راه پله خانه‌های مدرن و جدید امروزی دارند.
  • نرده استیل خمیده: افرادی که سبک منازلشان خاص و منحصر به فرد می‌باشد، می‌توانند فضای راه پله ساختمانشان را با نرده‌های استیل خمیده تکمیل کنند، این نرده‌ها با لوله‌های استیل خمیده و متفاوت ساخته شده‌اند.
پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  آشنایی با شیشه لمینت؛ خصوصیات، مزایا و طراحی‌های متنوع لمینت
مدل های مختلف نرده استیل راه پله مسکونی
مدل های مختلف نرده استیل راه پله مسکونی

انواع نرده استیل از نظر الیاژ

نرده‌های استیل از کاربردی‌ترین ابزارآلات حفاظتی می‌باشند که بر پایه آهن ساخته می‌شوند و با اضافه کردن عنصر کروم به آن‌ها حالت ضدخوردگی پیدا می‌کنند. نرده‌های استیل از نظر نوع آلیاژ به دسته‌های نرده استیل ۲۰۱، نرده استیل ۳۰۴ و نرده استیل ۳۱۶ تقسیم‌بندی می‌شوند. از میان این آلیاژهای استیل، مدل استیل ۲۰۱ بیشتر جهت تولید نرده راه پله خانه، وسایل آشپزخانه، وسایل تزیینی، تجهیزات کارگاهی، تجهیزات خانگی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. استیل ۲۰۱ از ترکیبات آهن، نیکل، کروم و منگنز ساخته شده است، میزان کروم این نوع استیل ۱۲.۵ تا ۱۴.۵ درصد می‌باشد که درصد کمتری نسبت به درصد کروم موجود در آلیاژهای استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ دارد، اما این استیل از قیمت مناسب‌تری نسبت به سایر آلیاژهای استیل برخوردار است و دوام مقبولی هم در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی دارد. از این رو استفاده از استیل ۲۰۱ جهت ساخت نرده‌ راه پله‌هایی که در داخل فضای خانه و محیط‌های خشک به کار می‌روند، بسیار مناسب می‌باشند و این آلیاژ توانسته کارایی بالایی از خود نشان دهد.

نکات مهم در خرید نرده استیل راه پله خانه

نرده استیل یکی از نرده‌های شیک و زیبایی است که خیلی از افراد جهت زیبایی راه پله ساختمان‌های مسکونی و تجاری خود به انتخاب آن‌ می‌پردازند و جذابیت این مکان‌ها را افزایش می‌دهند. البته این نرده‌ها علاوه بر زیبایی از استحکام بالایی نیز برخوردار می‌باشند. اما به هنگام خرید نرده استیل راه پله خانه باید نکات مختلفی را در نظر گرفت که این نکات به قرار زیر هستند:

  • ارتفاع استاندارد نرده استیل برای راه پله: مطابق با ضوابط سازمان آتشنشانی و مقرارت ملی ساختمان، کمترین ارتفاع استاندارد نرده استیل باید ۹۰ سانتی‌متر باشد تا مانع عبور کودکان و افتادن بزرگسالان گردد‌. اگر عرض چشم پله در حدود ۱۰ سانتی‌متر باشد، ارتفاع نرده راه پله باید حداقل ۱۱۰ سانتی‌متر گردد و به طور عمودی بر آن نصب شود تا از سقوط کودکان و بزرگسالان از پله‌ها جلوگیری کند.
  • توجه به فاصله بین نردهها: فاصله بین نرده‌ها نباید بیشتر از ده سانتی‌متر باشد، وجود فاصله استاندارد میان نرده‌ها مانع از عبور سر و بدن کودکان می‌گردد.
  • ضخامت لولههای استیل: بهتر است لوله‌های استیل با حداقل ضخامت ۱.۵ سانتی‌متر ساخته سوند، تا در برابر عوامل جوی، ضربه و فشار دوام مناسبی داشته باشند.
  • طرح و رنگ نرده: طرح و رنگ نرده‌ها باید با دکوراسیون محل استفاده هماهنگ باشد، امروزه مدل‌های مختلفی از نرده‌ها در طرح‌های گوناگون تولید می‌شوند و مشتریان امکان انتخاب رنگ آن‌ها را دارند.
  • قیمت نرده: مشتریان به هنگام خرید نرده استیل راه پله خانه باید بدانند که قیمت این نرده‌ها تحت تاثیر عوامل متعددی همچون نوع آلیاژ، نوع رنگ، طرح، نوسانات بازار و… می‌باشند.
پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  تولید و فروش قرنیز استیل و چوبی با هزینه و قیمت ارزان در تهران و کشور
آلیاژ های مختلف استیل برای استفاده در راه پله های خانه
آلیاژ های مختلف استیل برای استفاده در راه پله های خانه

مزیت ها و معایب استفاده از نرده استیل برای راه پله خانه

بسیاری از افراد تمایل دارند با استفاده از نرده‌های استیل امنیت راه پله منازلشان را بالا ببرند و ظاهری شیک و مدرن به این مکان‌ها ببخشند. همچنین استفاده این نرده‌ها مزیت‌های فراوانی برای آن‌ها ایجاد می‌کند که می‌توان این مزایا را به قرار زیر بیان کرد:

  • ضدزنگ بودن: از آنجایی که نرده‌های استیل از ترکیب نیکل و کروم ساخته می‌شوند، در برابر شرایط جوی مختلف دوام بالایی از خود نشان می‌دهند و دچار زنگ زدگی و خرابی نمی‌گردند.
  • استحکام و امنیت: جنس اصلی این نرده‌ها از آهن ساخته شده، لذا استحکام و مقاومت لازم را دارند، همچنین امنیت محل استفاده را به خوبی ضمانت می‌کنند.‌
  • نظافت راحت: نرده استیل راه پله خانه سطحی صاف و درخشان دارد و کمتر نیاز به نظافت پیدا می‌کند.
  • رنگ‌بندی متنوع: این نرده‌ها را می‌توان در طیف رنگی متنوعی تولید کرد و جذابیت و هارمونی رنگ‌های فضای استفاده را بیشتر نمود.
  • زیبایی و درخشندگی: این نرده‌ها با سطح درخشانشان موجب زیبایی محل استفاده می‌شوند.

معایب این نرده‌ها را هم می‌توان این‌طور بیان کرد:

  • استفاده از این نرده‌ها در محیط خارجی امکان خوردگی آن‌ها را فراهم می‌کند.
  • معمولا این نرده‌ها با برخورد با مواد قلیایی آسیب می‌بینند و درخشندگی خود را از دست می‌دهند.‌
مزایا و معایب داشتن نرده استیل در راه پله آپارتمان ها
مزایا و معایب داشتن نرده استیل در راه پله آپارتمان ها

جمع بندی

استیل یکی از آلیاژهای می‌باشد که مصارف متنوعی دارد، اما یکی از کاربردهای عمده آن در صنعت ساختمان‌سازی می‌باشد. تولید انواع نرده استیل راه پله زیبایی خارق‌العاده‌ای به فضای منازل می‌بخشد، از آنجایی که طرح‌های متنوع این نرده‌ها به راحتی به تکمیل سبک معماری منازل می‌پردازند. علاوه بر این نرده‌ استیل امنیت ساختمان‌ها را تامین می‌کنند و سپری در برابر سقوط افراد بویژه کودکان و میانسالان می‌باشند. به همین دلیل با توجه به کارایی بالایی نرده استیل، در این مقاله با موضوع نرده استیل راه پله خانه اطلاعات جامعی درباره نرده‌های ساخته شده با این آلیاژ در اختیار مخاطبان قرار دادیم.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید.  نحوه تولید و نصب شیشه رفلکس؛ مزایا و معایب شیشه آینه ای